جامعه

از میلاد النبی(ص) و آغاز “هفته وحدت” در بلخ گرامیداشت شد

مزارشریف/ 19 عقرب/ باختر
شورای اخوت اسلامی و ریاست حج و اوقاف بلخ دیروز از میلاد النبی(ص) و آغاز "هفته وحدت" گرامیداشت کردند.
به گزارش خبرنگار محلی آژانس باختر، شورای اخوت اسلامی و ریاست حج و اوقاف بلخ در محافل جداگانه از میلاد النبی(ص) و آغاز هفته وحدت در شهر مزار شریف گرامیداشت کردند.
در این محافل، سخنرانان پیامبر اسلام (ص) را نماد مهر و مهربانی و محور وحدت در جامعه انسانی دانستند و از علما و امامان مساجد خواستند تا در هفته مقدس، علاوه بر نقش پیامبر اسلام در هدایت بشر، در باره صلح و حمایت از معلولان مردم را آگاهی بدهند.
مولوی محمد شاه عادلی، رییس شورای اخوت اسلامی در آن محفل، میلاد النبی (ص) را مایه خیر، برکت در جامعه دانست و گفت که در این شرایط سیرت پیامبرمحور وحدت مسلمانان جهان است و پیامبر اسلام با اخلاق نیکو و حسنه خود اقدام به گسترش دین و حقانیت اسلام کرد که تا امروز در جهان می درخشد.
حجت الاسلام خداداد حلیمی، عضو شورای اخوت اسلامی بلخ و معاون ریاست حج و اوقاف آن ولایت و سید محمد یزدان پرست مسوول نهاد حمایت از معلولان بلخ در این همایش صحبت کردند و گفتند که در شرایط فعلی باید برای مردم از احکام دین و مبارزه برحق پیامبر خدا(ص) برای رسیدن به عدالت اجتماعی، معلومات بیان شود.
همه ساله از دوازدهم ربیع الاول تا هفدهم ربیع الاول در بلخ به مناسبت میلاد النبی و هفته وحدت برنامه های معنوی برگزار می شود. احمد نعیم دوستی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا