سیاست

احمد ضیاء مسعود: ارایه ارقام درست در پیشرفت روند زندگی مردم نقش اساسی دارد

کابل باختر 30 ثور
احمد ضیاء مسعود نماینده فوق رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب در کنفرانس خبری ارایه نتایج ارقام و شاخص های عمده احصائیوی سال 1393 اشتراک نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب به آژانس باختر: در این کنفرانس که شماری از معینان وزارت خانه ها و روسای ادارات مستقل حضور داشتن نماینده فوق العاده رئیس جمهور بیان داشت: احصایه  و ارایه ارقام درست نقش برازنده در تغییر زندگی مردم دارد و در انکشاف اقتصادی و اجتماعی از اهمیت زیادی برخودار است.
نماینده فوق العاده رئیس جمهور گفت: در طول سال های جنگ مسایل معارف، اقتصاد، زراعت و صحت، همه در نبود ارقام درست و یک اداره معیاری احصائیوی در کشور نتوانست برنامه های درست را برای حل مشکلات در زمینه های ذکر شده آماده سازد.
وی علاوه نمود وقتی میتوان اقتصاد، معارف، صحت و تمام مسایل اداری و حکومتداری خوب را نهادمند و پیشرفته ساخت که اداره مستقل احصائیه ارقام درست را به مردم و دیگر نهاد های اداری ارائه نمایند و این موضوع در پیشرفت روند زندگی نقش مهم دارد.
نظام های قبلی در عدم موجودیت یک اداره احصائیوی پیشرفته چالش های زیادی را با خود داشتند  و در چهارده سال گذشته احصائیه مرکزی توانسته که ارقام ارائه شده شان قابل قبول و بنابر واقعیت های جامعه باشد.
ارقام ارائه شده نشان میدهد که هیچ نوع تناسب میان واردات و صادرات وجود ندارد و کشور رشد اقتصادی بسیار ضعیفی داشته است و این نشان میدهد که نبود احصائیه در سال های گذشته باعث شده که پلان های اقتصادی نظر به نیازمندی و ارقام درست ساخته نشود و شاهد اقتصاد غیر متوازن باشیم.
ادارات و تمام نهاد های دولتی میتوانند در روشنایی ارقام ارائه شده توسط اداره احصائیه مرکزی پلان هایشان را آماده سازند تا رشد اقتصادی، اجتماعی، زراعتی وصحی در کشور به وجود آید.
نماینده فوق العاده ئیس جمهور اضافه نمود : اداره احصائیه مرکزی مسئولیت بزرگی را دارد و در صورت ارائه ارقام نادرست میتوانند تاثیرات منفی را در تمام مسایل اداری و اقتصادی کشور داشته باشد.
وی افزود: اداره احصائیه یگانه نهاد قانونی است که ارائه آمار و ارقام آن بنابر بر واقعیت های جامعه و دولت است و باید ادارات دولتی فرهنگ استفاده از احصائیه و ارقام را عملی نمایند.
همچنان رئیس احصائیه مرکزی بعد از ارائه نتایج ارقام و شاخص های عمده احصائیوی سال 1393 بیان داشت: اداره ملی احصائه دستاورد های خوبی را در سال های پسین داشته است و با تمام ادارات دولتی از آمار و ارقام ارائه شده آنان استفاده های موثر را انجام داده اند.
وی عدم موجودیت فرهنگ استفاده از آمار و ارقام،  تداخل وظیفوی، عدم ارائه ارقام از سوی ادارات  دولتی را به عنوان چالش یاد نموده از نماینده فوق العاده رئیس جمهور خواست در زمینه حل این چالش ها با آنان همکاری نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا