اقتصاد

محصولات زراعتی در پروان صد درصد رشدکرده است

کابل باختر 6 سرطان
مسوولان امور زراعتی در ولایت پروان میگویند که امسال در محصولات زراعتی به خصوص گندم درآن ولایت افزایش به میان آمده است .
به اساس معلومات ریاست اطلاعات وروابط عامه وزارت زراعت وآبیاری به آژانس باختر، در مجموع وضع زراعت در ولایت پروان بسیار خوب است و انواع مختلف محصولات زراعتی وباغی امسال رشد چشمگیری دارند. دراین میان بیشترین ساحات به زرع گندم اختصاص داده شده است و درکنار آن انگور وسایر میوه ها و سبزی نیز حاصل پر بار دارد.
ریس امور زراعتی پروان میگوید که مساعد بودن آب و هوا  و تطبیق برنامه های مختلف ترویجی در کنار معرفی تکنالوژی های جدید و آموزش دهاقین سبب شده است که پروان امسال سرسبز تر و پر حاصل تر از سال پار باشد.
وی میگوید که در خزان سال گذشته 205 متریک تن گندم اصلاح شده از طرف وزارت زراعت به دهاقین توزیع گردید و درنتیجه امسال کشاورزان پروان حاصلات پربار از مزارع خود برداشتند. وی می افزاید که 300 باب سردخانه محلی برای حفظ ونگهداری محصولات زراعتی به ظرفیت های کوچک در پروان احداث شده و این روند همچنان جریان دارد.
ترکاری و محصولات سبز خانه ها از پیداوار دیگر این ولایت است که به ولایت های همجوار به خصوص پایتخت انتقال داده می شود .
زردآلو، بادام سیب وانگور مهم ترین محصولات باغی است که پیش بینی میشود امسال در پروان رشد زیاد داشته باشد.
زرع و حاصل برداری عالی از نبات سایبین سبب شده تا دهاقین دراین ولایت بیشتر برای کشت این نبات و فروش محصولات آن تشویق شوند ودر کنار آن دهاقین با علاقه زیاد می خواهند به صنعت سبز خانه ها در پروان  روی آورده و از مفاد آن مستفید شوند.
رئیس زراعت پروان همچنان میگوید که تطبیق به موقع برنامه های مبارزه با افات و امراض طبیعی ومعیاری سازی خدمات برای دهاقین در کنار آموزشهای مسلکی و تخنیکی که توسط متخصصان زراعت به آنها ارئه میگردد، سبب شده است  تا ما هرسال شاهد پیشرفت ها و دستاورد های بهتری دررشد و انکشاف زراعت در ولایت پروان باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا