اقتصاد

وزارت مالیه درسال گذشته 190 میلیارد افغانی عواید به دست آورده است

کابل، 21 حمل، باختر
زاهد همدرد معین مالی وزارت مالیه امروز گزارش سال مالی 1397 این وزارت را با رسانه ها شریک کرد، طبق این گزارش عواید دولت در سال پار 12 درصد افزایش یافته است.
به گزارش آژانس باختر، زاهد همدرد گفت که درسال 1397 وزارت مالیه مجموعا 189.78 میلیارد افغانی عواید به دست آورده است که نسبت به سال 1396 افزایش 12 درصدی را نشان می دهد.
معین مالی وزارت مالیه علاوه کرد که در سال مالی گذشته بودجه انکشافی این وزارت بیشتر از95 درصد به مصرف رسیده است که بیانگر نهادینه شدن ظرفیت ها و بهبود اجراات در این وزارت می باشد.
به اساس این گزارش بودجه انکشافی ادارات دولتی 92.8 درصد به مصرف رسیده است که یک رقم قابل ملاحظه یی را نشان می دهد.
به گفته وی دلایلی که بودجه انکشافی بیشتر به مصرف رسیده است، پروژه ها به اساس واقعیت ها در نظر گرفته شده بود وهمچنان پروژه های در نظر گرفته شده  قابل تطبیق بود.
زاهد همدرد گفت که در سال 1397 همکاری های اقتصادی دوجانبه با کشورها گسترش یافت و 5 تفاهمنامه مهم در عرصه های مختلف به امضا رسید.
معین مالی وزارت مالیه بیان داشت که در سال 1398 از سوی صندوق بین المللی پول 189 میلیارد افغانی واز سوی رییس جمهوری کشور 270 میلیارد عواید برای این وزارت هدف تعیین شده است.
وی علاوه کرد که وزارت مالیه در نظر دارد تا سال 2021 مجموعا 6.8  میلیارد دالر در بخش های مختلف سرمایه گذاری کند. مجیب مرزایی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا