سیاست

داکتر عبدالله عبدالله: ملل متحد نقش و حضور خود را در روند اصلاحات انتخابات در افغانستان حفظ کند

کابل باختر 20 جوزا
داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه در دومین روز سفر رسمی به جمهوری تاجکستان با بانکی مون سرمنشی سازمان ملل متحد دیدار کرد.
در این دیدار سرمنشی سازمان ملل از شکل گیری و تکمیل شدن حکومت وحدت ملی ابراز خرسندی نموده یکبار دیگر تعهد همکاری این سازمان با حکومت و مردم افغانستان ابرازداشت. وی افزود، سازمان ملل در ادامهء صحبت هایش افزود: امیدوار هستم بالای حکومتداری خوب و اصلاحات اقتصادی تمرکز صورت گیرد.
سرمنشی سازمان ملل همچنان در صحبت های خود با رئیس اجرائیه کشور به اصلاحات انتخاباتی و آغاز این روند در افغانستان تاکید نموده و همکاری این سازمان را با این روند اعلام  کرد.
سازمان ملل با تاکید برهمکاری های منطقه یی و نقش پیونده دهنده افغانستان در منطقه گفت: همکارهای منطقه یی برای تامین صلح و ثبات از اهمیت فوق العاده برخوردار است و روابط نیک میان پاکستان٬ هندوستان و افغانستان بر صلح و ثبات در منطقه تاثیر مثبت دارد.
سرمنشی سازمان ملل همچنان بر حفظ امنیت و ثبات در افغانستان تاکید نموده افزود: سازمان ملل متحد به برقراری امنیت و صلح در افغانستان اهمیت فوق العاده قائل می باشد و آماده است در این عرصه افغانستان را همکاری نماید.
وی خاطر نشان ساخت: در آیندهء نزدیک به افغانستان سفر می کند تا با رهبران و مردم این کشور از نزدیک دیدار کند و بر ادامهء همکاری های این سازمان با افغانستان تاکید نماید.
رئیس اجرائیه کشور با سپاسگزاری از حضور و نقش سازمان ملل در افغانستان و توجه سرمنشی این سازمان به قضایای مربوط به افغانستان گفت: ملل متحد در افغانستان نقش اساسی دارد و در سالیان گذشته حضور مثبت خویش را در کشور حفظ نموده است. امیدورایم این حضور مثبت و نقش سازنده همچنان ادامه یابد.
سپس رئيس اجرائیه کشور گفت: سازمان ملل در روند انتخابات کشور حضور فعال داشت و باید نقش و حضور خویش را در روند اصلاحات انتخابات در افغانستان حفظ کند. وی از پیشرفت های به دست آمده برای آغاز اصلاحات نظام انتخاباتی به سرمنشی سازمان اطمئنان داده گفت: به زودی کمیسیون اصلاحات نظام انتخاباتی فعالیت های خویش را در این زمینه آغاز می کند.
رئیس اجرائیه کشور از ادامهء فعالیت شورای ملی کشور اطمئنان داد و برا اصل تنش زدایی و برقراری روابط نیک که پیش زمینه همکاری های اقتصادی در منطقه به حساب می رود تاکید و آمادگی کامل حکومت وحدت ملی را در این زمینه اعلام کرد.
در این نشست همچنان روند مذاکرات صلح٬ روابط با پاکستان٬ چگونگی برخورد با تروریزم و حفظ ثبات سیاسی در افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا