جهان

کوریای شمالی دو راکت کوتاه برد دیگرپرتاب کرد

پیونک یانگ – رویترز –  11 سرطان – باختر
کوریای شمالی امروز  دو راکت دیگرکوتاه برد به سمت آب های کوریای جنوبی پرتاب کرد.
به گزارش آژانس خبری باختر به نقل از خبرگزاری رویترز، این پرتاب یک روز قبل از سفر رسمی شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به کوریای جنوبی صورت گرفته است.
کوریای شمالی که به روز یکشنبه گذشته نیز دو راکت کوتاه برد را آزمایش کرد و این موضوع  در صدر آجندای ملاقات رئیس جمهور چین و پارک گیون های همتای کوریای جنوبی اش خواهد بود.
قرار است رئیس جمهور چین فردا وارد سیول ، پایتخت کوریای جنوبی شود که اولین سفر وی به سیول از زمان انتخاب اش به حیث رئیس جمهور چین در سال گذشته است.پروگرام اتمی و راکتی کوریای شمالی و قصد آنکشور برای آزمایش اتمی چهارم در آجندای ملاقات این دو رهبر خواهد بود.
یک مامور وزارت دفاع کوریای جنوبی نتوانست تایید کند که کدام نوع اسلحه امروزپرتاب شده ولی گفتند که یک راکت سه صد ملی متری از یک راکت انداز چند جانبه پرتاب شده است.
سازمان ملل متحد کوریای شمالی را از تهیه و استفاده  از تکنالوژی راکت های بالستیک منع کرده ولی بر اساس همین خبر راکت های کوتاه برد مشمول ممنوعیت نمیشود.
کوریای شمالی  جمعه گذشته سه راکت و یکشنبه نیز دو راکت کوتاه برد خود را به سمت آب های شرقی کوریای جنوبی پرتاب کرده بود.کوریای شمالی به تازگی تهدید کرده است که قصد دارد چهارمین آزمایش اتمی خود را انجام دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا