امنیت

دفتر معاونیت دوم ریاست جمهوری بانشر اعلامیه درپیوند به فاجعه زابل، عاملان این جنایت را محکوم کرد

کابل باختر 18 عقرب
به گزارش آژانس باختر: دراعلامیه آمده است، متاسفانه تعدادی از هموطنان بی گناه و مظلوم ما که مدت ها در دست تروریست های جنایتکار اسیر بودند، به طرز بی رحمانه ای به شهادت رسیدند. این حادثه هولناک که در آن تعدادی از زنان نیز شامل هستند، در آموزه های هیچ دین و مذهبی نمی گنجد و عاملان آن نشان دادند که بویی از انسانیت و دین نبرده اند.
ضمن محکومیت شدید این جنایت و عرض تسلیت به تمام مردم افغانستان به خصوص خانواده های شهدا، لازم است نکاتی را یادآور شویم:
1- از دشمنان خون ریز و قسی القلبی که روزانه ده ها تن از فرزندان افغانستان را در نقاط مختلف کشور و به اشکال گوناگون به شهادت می رسانند، هیچ انتظاری غیر از آن چه در زابل اتفاق افتاد، نمی رود. بسی ساده لوحانه است که از آن ها توقع مدارا و رفتار انسانی داشته باشیم. واقعه دلخراش زابل پیام های روشنی برای همه ما دارد و باید آن را درک کنیم.
2- بدون شک مسولیت هر حادثه ای پیش از هر نهادی به دوش اداره محلی و نهادهای امنیتی کشور است. متاسفانه علی رغم تلاش های گسترده ای که در روزهای اول واقعه گروگان گیری زابل صورت گرفت، هیچ دستاورد قابل توجهی در زمینه آزادی گروگان ها بدست نیامد. اگر آن جدیت روزهای اول ادامه می یافت و با دشمنان قسم خورده مردم افغانستان برخوردهای جدی صورت می گرفت، شاید امروز ما شاهد این جنایت وحشیانه نبودیم. 
3- متاسفانه ماهیت حادثه زابل بسی سنگین تر و غم انگیزتر از آن است که بتوان همه ابعاد آن را بیان داشت. ولی از یاد نبریم که کاشتن تخم دشمنی و کین ورزی و شعله ور ساختن جنگ های مذهبی و قومی از مهم ترین اهداف دشمنان افغانستان است. لذا از همگان می خواهیم که از هرگونه اظهاراتی که از آن بوی نفرت و دشمنی میان اقوام و مذاهب کشور بیاید، جدا پرهیز کنند.
4- به همه مردم وعده می سپاریم که از طریق مراجع رسمی و امنیتی کشور به خصوص شورای امنیت ملی قضیه زابل مورد بررسی قرار گرفته و عوامل آن شناسایی گردد. هم چنین دلایل کم کاری و اجرا نشدن مصوبات حکومت و شورای امنیت ملی در باره گروگان گیری زابل مورد بررسی دوباره قرار گرفته و اجراآت مقتضی انجام خواهد شد.
در پایان یک بار دیگر به روح شهدای مظلوم زابل درود می فرستیم و برای همگان به خصوص بازماندگان شهدا صبر و شکیبایی مسألت می نماییم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا