جهان

شمار قربانیان کرونا در چین به ۷۲۲ تن رسید

بیجینگ/تلویزیون دولتی چین/19 دلو/ باختر
مقام‌های صحی چین امروز اعلام کردند که با مرگ ۸۶ تن دیگر در روز گذشته، آمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور به ۷۲۲ نفر رسید.
به گزارش تلویزیون دولتی چین، کمیسیون صحی چین صبح امروز در صفحه رسمی خود اعلام کرد که در روز گذشته ۳ هزار و ۳۹۹ مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور گزارش شده است که تعداد مجموعی افراد مبتلا به این بیماری به ۳۴۵۴۶ تن رسیده است.
براساس گزارش جدید این نهاد، روز گذشته ویروس کرونا ۸۶ قربانی دیگر گرفت که ۸۱ مورد آن در ولایت هوبی بود.
همچنین، در روز گذشته ۵۱۰ بیمار تداوی شده و از بیمارستان مرخص شدند و با احتساب قربانیان و مجموع افراد تداوی شده، هنوز ۳۱ هزار و ۷۷۴ مورد تایید شده ابتلا وجود دارد که ۶ هزار و ۱۰۱ نفر از آنان در وضعیت وخیم هستند.
تاکنون ۲ مورد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خارج از چین گزارش شده است که یکی آن در فیلیپین و دیگری در هنگ‌کنگ بود.
ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ ولایت و منطقه چین، به شمار دیگری از کشورها از جمله امریکا، استرالیا، تایلند، مالیزی، کوریای جنوبی، جاپان، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.
دوره نهفتگی نسبتاً طولانی این بیماری تنفسی مرگبار بین چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.
تاکنون تعداد زیادی از شرکت‌های هواپیمایی از جمله هواپیمایی قطر، ایرکانادا، ایرفرانس، ایرسئول، امریکن ایرلاینز، بریتیش ایرویز، لوفتانزا، ترکیش ایرلاین و ایرلاین اتحاد، سفرهای خود را به مقصد چین به حال تعویق در آورده‌اند.
انصاری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا