سیاستاخبار

ضیا سراج: سیاست کشورهای مداخله گر در قبال افغانستان تغییر نه کرده است // طالبان پناهگاه های امن در کراچی٬ پشاور وکویته دارند

کابل/ ۳قوس/ باختر

نامزد ریاست امنیت ملی می گوید که طالبان همچنان با گروه های هراس افگن رابطه دارند.

به گزارش آژانس باختر؛ ضیا سراج٬ نامزد ریاست عمومی امنیت ملی این گفته ها را امروز هنگام که برنامه های کاری خود را به اعضای ولسی جرگه بیان می داشت٬ اظهار کرد.

سراج گفت: طالبان رابطه شان را با گروه های هراس افگن را قطع نه کرده بل٬ آن را انکشاف داده اند.

او می ‌گوید که در بسیاری از رویدادهای امنیتی «طالبان وقتی به انتحاری ضرورت پیدا کرده اند از دیگر گروه‌ها به عاریت گرفته‌اند».

طالبان در توافق نامۀ صلح که با امریکا امضا کرده اند٬ تعهد کرده اند که رابطه شان را با القاعده قطع می کنند٬ مگر در جریان یک ماه گذشته چهار عضوی برجسته القاعده در کنار گروه طالبان  و در جنگ مستقیم با نیروهای دولتی افغانستان کشته شده اند.

نامزد ریاست عمومی امنیت ملی می گوید: رابطه طالبان با گروه های هراس افگن بیرونی گسترش یافته است و در کنار آن٬ گروه طالبان و گروه‌های تروریستی دیگر بازار خرید، فروش اسلحه و مهمات وحتا بازار قرض‌گیری‌ انتحاری‌ها را ساخته‌اند. و بسیاری از رویدادهای است که طالبان وقتی به انتحاری ضرورت داشته‌اند، از دیگر گروه‌ها به عاریت گرفته‌اند.

سراج می گوید که این اطلاعات را به رویت اسنادی که در دست دارد، مطرح می‌کند.

احمد ضیا سراج می گوید که میان گروه های هراس افگن در افغانستان یک هماهنگی وجود دارد٬ به گونۀ که حادثه یی که اتقاق می افتد٬ یک گروه طرح‌ریزی، گروه دومی مسایل لوژستیکی آن را فراهم کرده و سومی انتحاری را آماده می کند و هیچ فرقی بین گروه‌های تروریستی وجود ندارد و همه یک هدف را دنبال می‌کنند و آن قتل و کشتار مردم، نابودی ارزش‌ها و براندازی نظام در افغانستان است.

نامزد ریاست امنیت ملی گفت که حداقل بیست گروه تروریستی علیۀ دولت افغانستان در جنگ اند و سیاست های کشورهای مداخله گر در قبال افغانستان تغییر نه کرده است و طالبان پناهگاه های امن در کراچی پشاور و کویته دارند و این گروه عنصر اصلی جنگ نیابتی کشورهای بیرونی در افغانستان است

 صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا