سیاست

وزیر امور خارجه در ملاقات با فرستاده خاص سازمان بین المللی مهاجرت بر بازگشت داوطلبانه مهاجران افغان تاکید کرد

کابل باختر 27دلو
صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه امروز، با ریچارد دینزیگر فرستاده خاص سازمان بین المللی مهاجرت برای افغانستان، ملاقات نمود.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه به آژانس باختر: در این ملاقات افزود: سازمان بین المللی مهاجرت با جمهوری اسلامی افغانستان رابطه طولانی داشته و افغانستان برای این سازمان از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.
او گفت: ما با تمام توان در امور مهاجرین با افغانستان همکار بوده و متعهد هستیم که بر علاوه از وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان، با وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان نیز  در زمینه حل مشکلات مهاجرین همکاری همه جانبه داشته باشیم."
سپس، وزیر امور خارجه صحبت نموده با سپاس از همکاری های سازمان بین المللی مهاجرت اظهار داشت " بدون شک سازمان بین المللی مهاجرت سالیان متمادی در بخش مهاجرین که یکی از معضلات بزرگ برای افغانستان می باشد، بصورت فعال و همه جانبه همکاری نموده است که جا دارد از کمک و همکاری این سازمان برای افغانستان ابراز قدر دانی نمایم. "
وزیر امور خارجه نگرانی حکومت و مردم افغانستان را راجع به اخراج اجباری مهاجرین افغان از کشور های مختلف، به فرستاده خاص سازمان بین المللی مهاجرت ابراز نموده و بر بازگشت با عزت و داوطلبانه آنان به کشور شان تأکید کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا