سیاست

رییس اجراییه:نقش علما در حمایت از نظام کمتر از نیروهای مسلح نیست

کابل باختر 30 دلو
داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه امروز با شماری از علما و خطبای مساجد شهر کابل در کاخ سپیدار دیدار و گفت‌وگو کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجراییه به آژانس باختر: در این دیدار، علما و خطای مساجد کابل ضمن حمایت قاطع از حکومت وحدت ملی، از رییس اجراییه کشور خواستند که جلو چهره‌هایی‌ را که در پی مخدوش‌سازی اذهان عمومی و چهرۀ دین مقدس اسلام هستند، بگیرند.
آنان گفتند: شماری از آدم‌هایی‌که از الفبای دین آگاهی ندارند، به صدور فتوا می‌پردازند و برای جلوگیری از این مسأله نیازمند وضع مقررات و قوانین هستیم.
علما و خطیب‌های مساجد شهر کابل از مشکلات‌شان در وزارت‌های معارف و تحصیلات عالی و قوۀ قضاییه، سخن گفته و از رییس اجراییه کشور خواستند تا در حل این مشکلات همکاری نماید.
آنها همچنان از رهبری حکومت وحدت ملی خواستند تا از علمای دین بیشتر از پیش حمایت نموده و زمینه‌های حضور برجستۀ آن‌ها را در نظام فراهم سازند.
در همین‌حال، علما و خطبای مساجد شهر کابل خواستار بررسی همه‌جانبۀ مدارس دینی در سراسر کشور گردیده و از داکتر عبدالله عبدالله خواستند به نهادهای مسوول هدایت دهد تا مدارس واقعی از آدرس‌های نمادی و جعلی تفکیک شود.
داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه ، با تأیید مشکلاتی‌که همۀ شهروندان و به ویژه علمای کرام با آن مواجه هستند، گفت که نقش علما در حمایت از نظام و دولت اسلامی افغانستان، کم‌تر از نیروهای امنیتی در خطوط مقدم جبهه نیست.
داکتر عبدالله تأکید کرد که حکومت وحدت ملی از نقش حمایت علمای کرام از نظام واقف است و اهمیت پشتیبانی و حمایت آنان را به خوبی درک می‌نماید.
رییس اجراییه کشور به علما و خطبای مساجد شهر کابل اطمینان داد که در تمام بخش‌ها، خواست‌های‌شان را مورد بررسی قرار می‌دهد و به مشکلات‌شان رسید‌گی خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا