جهان

صدراعظم آلمان: تصمیم واشنگتن در مورد افغانستان برای اردوی آلمان اهمیت دارد

برلین/دویچه وله/باختر/3 عقرب
انگلا مرکل،صدراعظم آلمان پس از متوقف گردیدن خروج قطعات امریکایی از افغانستان، استقرار بیشتر سربازان اردوی آلمان در افغانستان را ظاهراً ممکن می داند. نیرو های آلمانی و امریکایی فراتر از سال ۲۰۱۶ میلادی در افغانستان باقی خواهند ماند.
صدراعظم آلمان در شهر زاربروکن آلمان گفت: "اینکه ایالات متحدۀ امریکا حضور نظامی خود در افغانستان را تا بعد از سال ۲۰۱۶ تمدید کرده است، اهمیت زیادی دارد. این مسأله برای باقی ماندن بیشتر سربازان آلمانی و متحدان دیگر در افغانستان بسیار مهم است.
صدراعظم آلمان به نیازمندی عاجل برای رفع انگیزه های فرار مردم از منطقه و کشور شان اشاره کرده گفت ما به این ترتیب به مردم افغانستان نشان می دهیم که ما آنها را فراموش نمی کنیم، بلکه ما آنها را در وطن شان حفاظت می کنیم.
مارتین شیفر سخنگوی وزارت خارجۀ آلمان در برلین گفت ازینرو خروج مشترک نیرو های ما با قطعات ایالات متحدۀ امریکا نه در سال ۲۰۱۵ و نه هم در سال ۲۰۱۶، بلکه در زمان نامشخصی پس از سال ۲۰۱۶، صورت خواهد گرفت.
در حال حاضر بیشتر از ۱۳۰۰۰ سرباز ناتو به منظور آموزش و مشوره دهی به نیرو های امنیتی افغان در افغانستان حضور دارند. ۸۹۰ سرباز آلمانی شامل این نیرو ها اند، که بیشتر آنها در شهر مزار شریف مستقر اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا