سیاست

رهبر عوامی نشنل پارتی میگوید پاکستان در امورداخلي افغانستان مداخله میکند و طالبان در پاکستان پناهگاه دارند

كابل باختر 30 جوزا
محمود خان اچکزی، رهبر عوامی نشنل پارتی روز دوشنبه گفت که پاکستان بگونه آشکار در امور افغانستان مداخله میکند و همین دلیل باعث شده است که امروز همه جهانیان دشمن پاکستان شده اند. اچکزی میگوید که مداخله پاکستان در امور افغانستان دیگر تنها ادعا نیست، بلکه به تمام معنی امروز ثابت شده است.
اچکزی دستگاه های استخبارات و نظامی پاکستان را عامل اصلی ترویج تروریزم دانسته و تاکید کرد که اسامه بن لادن در نزدیکی بزرگترین اکادمی نظامی پاکستان كشته شد و  این دستگاه ها به جنگجویان و طالبان اجازه داده اند تا در مناطق قبایلی آزادانه فعالیت کنند و به طالبان افغانی در این مناطق پناه گاهای امن داده شده است. او همچنان گفت پاکستان باید سیاست طالبان خوب و بد را خاتمه دهد.
او هوشدار داد که اگر در برابر دستگاه های استخبارات و نظامی پاکستان تا 2 یا 3 سال دیگر اقدام نشود، از عضویت اش در پارلمان پاکستان کناره گیری خواهد کرد.
چوهدری نثار علی خان، وزیر داخله پاکستان نیز راهکار دستگاه های نظامی و استخباراتی کشور خود را مورد انتقاد قرار داده و تاکید کرد که تروریزم در بلوچستان گسترش یافته است و عملکرد ادارات امنیتی پاکستان را ناقص دانسته و گفت در پشت این همه تروریزم و گسترش افراطیت، دست های پنهان داخلی وجود دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا