سیاست

اعلامیه وزارت امور خارجه در پیوند با حمله تروریستی در ولایت بابل عراق

کابل باختر 5 قوس
جمهوری اسلامی افغانستان حمله تروریستی شام گذشته در شهر الحله مرکز ولایت بابل جمهوری عراق را که منجر به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از مردم بی¬گناه گردید، به شدت محکوم نموده و با دولت و مردم آن کشور و خانواده¬های قربانیان این حادثه غم¬انگیز ابراز تسلیت و همدردی می¬دارد.
با توجه به گزارش¬های که مبنی بر شهادت و زخمی شدن شماری از شهروندان جمهوری اسلامی افغانستان در این حادثه به نشر رسیده است، وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در بغداد با جدیت به بررسی پرداخته و به مجرد دریافت معلومات دقیق، اقدامات لازم را برای همکاری با خانواده¬های شهداء در انتقال اجساد و رسیدگی به زخمی ها روی دست خواهند گرفت. همچنان، با توجه به گزارش¬های حاکی از انتقال یافتن شماری از این زخمی به جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور خارجه، سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران را نیز به بررسی در این زمینه موظف ساخته است.
جمهوری اسلامی افغانستان، در حالی که این جنایت وحشیانه تروریستان را دشمنی آشکار با مردم بی¬گناه و جوامع انسانی می¬داند، باور دارد که این گونه اعمال گروه¬های تروریستی عزم جامعه جهانی را برای مبارزه قاطع در برابر این گروه¬های جنایت¬پیشه راسختر می¬سازد.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا