جامعه

افغانستان ازلحاظ آسیب پذیری طبیعی چهارمین کشور جهان است

کابل باختر/ 14/ حمل
افغانستان از لحاظ مدیریت بررسی حوادث دررده کشورهای آسیب پذیر قرار دارد.
به گزارش آژانس باختر ، ویس احمد برمک وزیر دولت درامور رسیدگی به حوادث طبیعی، امروز دریک نشست خبری درکابل گفت که افغانستان مطابق این گزارش از لحاظ مدیریت بررسی حوادث طبیعی درردیف کشور های آسیب پذیر قرار دارد که از لحاظ آسیب پذیری چهارمین کشور جهان است و بخاطر رسیدگی بهتر به آسیب دیدگان طبیعی افغانستان نیاز به تیم مسلکی دارد.
به گفته وزیر دولت درامور رسیدگی به حوادث طبیعی، در حال حاضر شهر های بزرگ افغانستان متاثر از حوادث طبیعی است و افغانستان از تجارب کشورما درامور مدیریت و بررسی حوادث استفاده میکند تا از وقوع حوادث تاحد ممکن جلوگیری شود.
به اساس گزارش سالانه کمیته بین المللی صلیب سرخ که اخیراً به نشر رسیده است. درسال 2015 نشان میدهد سی و دو هزار و پنجصد و پنجاه نفر درسراسر جهان از اثر حوادث طبیعی چون زلزله توفان ، سیلاب و هوای گرم جان باخته اند و بیشترین آسیب را کشورهای سوریه ، عراق ، یمن ، افغانستان و مناطق گرم افریقا متحمل شده اند .
طبق گزارش این کمیته، 108 میلیون تن از حوادث طبیعی درسراسر جهان متاثر اند که 3/70 میلیون دالر زیان مادی را به بار آورده است.
به اساس نتایج به دست آمده گزارش، این کمیته سه اعشاریه سه تریلیون دالر، کشورهای پیشرفته جهان به خاطر رسیدگی به حوادث طبیعی کمک کرده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا