سیاست

وزیر خارجه افغانستان بر قطع منابع مالی و لوژستیکی شبکه های تروریستی تاکید کرد

کابل باختر 7 جوزا
وزیر امور خارجه افغانستان غرض شرکت در چهل و دومین نشست
شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری های اسلامی منعقده کویت در آن کشور بسر میبرد.
دفتر مطبوعاتی سخنگوی وزارت امور خارجه به آژانس باختر خبر داد: صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان، شام روز سه شنبه ۵ جوزا ۱۳۹۴، جهت اشتراک در چهل و دومین نشست شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری های اسلامی، وارد کویت گردیده و  صبح دیروز، در نشست یاد شده که تحت عنوان دیدگاه مشترک برای تقویت تحمل و نفی تروریزم برگزار گردید، اشتراک ورزیده و امروز در این نشست به سخنرانی پرداخت.
افغانستان از موضوع تعیین شده برای بحث ما یعنی دیدگاه مشترک برای تقویت تحمل‏ و نفی تروریزم استقبال می‏نماید. از سال گذشته بدینسو، حملات تروریستی با ظهور گروه های تازه افراطی، که حضور شان را از افریقای شمالی، شرق میانه  تا جنوب آسیا گسترش بخشیده اند، افزایش یافته است.
گروه های بنیادگرا، با راه اندازی حلقه‏ خبیثه‏ی از خشونت و وحشت، باعث کشته شدن و شکنجه عده زیادی از افراد، بخصوص برادران و خواهران ما در کشور های اسلامی، می‏گردند.
صلاح الدین ربانی به نقل از رییس جمهور غنی یاد آور شد "ما با تروریزم به مثابه یک پدیده سیستماتیک مواجه هستیم که روز به روز مهلکتر، سازمان یافته تر و پُر منبع تر می گردد. از این رو، همه ما نیاز به درک مشترک از این پدیده داریم، زیرا بدون درک مشترک، قادر نخواهیم بود که استراتیژی ها برای مبارزه با این پدیده را طرح نماییم."
صلاح الدین ربانی به ادامه گفت:  ما باید تلاش های خویش را در راستای مبارزه با تروریزم، با همه اشکال و مظاهر آن، دو برابر سازیم. ما نیاز داریم تا با تشریک مساعی، در جهت ایجاد یک راهکار جامع  مبتنی بر قطع منابع مالی و حمایت لوژستیکی آنها، با آیدیولوژی تررویستی و بنیادگرایی مبارزه کرده، با توانمند سازی جوانان خویش، از رفتن به سوی بنیادگرایی جلوگیری نماییم.
قابل ذکر است که چهل و دومین نشست شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری های اسلامی، به میزبانی دولت کویت، در پایتخت آن کشور، صبح دیروز آغاز گردیده و امروز پایان میابد.  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا