اقتصاد

جاپان به ارزش ۲۱.۳ میلیون دالر امریکایی به سازمان ها وبرای کمک های بشر دوستانه واضطراری در افغانستان کمک نمود

کابل باختر 5حمل
حکومت جاپان اخیرأ مبلغ مجموعی ۲۱.۳ میلیون دالر امریکایی را برای کمشنری عالی سازمان مالل متحد در امور پناهندگان ، صندون کودکان سازمان ملل متحد ، خدمات سازمان ملل متحد علیه ماین ، برنامه غذایی جهان و سازمان بین المللی مهاجرت کمک نمود.
به اساس معلومات سفارت جاپان درکابل به آژانس باختر،این کمک جاپان سازمان های فوق را قادر می سازد تا به چالش های بشری از طریق ارایه کمک های اساسی برای پناهندگان عودت کننده از پاکستان و ایران و به افراد مبتلا به عدم امنیت غذایی ، سوء تغذیه ، آفات طبیعی ، بی جاشده گان ودر سایر شرایط بحرانی  رسیدگی نمایند . این کمک پاسخ برای نیازهای سال ۲۰۱۶ برنامه بشری UNOCHA می باشد.
ازاین بودجه شش میلیون دالر از طریق دفتر کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان هزینه می شود.
این همکاری حکومت جاپان کمک و حمایت برای تسهیل بازگشت داوطلبانه پناهندگان افغان از ایران و پاکستان و ادغام مجدد و پایدار و ارایه خدمات بشردوستانه به پناهندگان بخش جنوب شرقی افغانستان می باشد . کمک جاپان، کمیشنری سازمان ملل متحد در امور پناهدگان را قادرمی سازد تا از عودت کنندگان حفاظت و نظارت نمایند و همچنین برای حفظ و عملکرد سه مرکز مجموعی در ولایات هرات ، ننگرهار و کابل تا به تعداد ۳۰۰۰۰ عودت کنندگان بهره ببرند واز 20 ملیون دالر آن به خاطر حمایت از صندوق کودکان سازمان ملل متحدهزینه می شود.
کمک حکومت جاپان صندوق کودکان سازمان ملل متحد را قادر به تامین  آب ، اصول بهداشتی و خدمات صحی برای حدود ۲۰۰۰۰ تن که توسط جنگ و آفات طبیعی متاثر شده اند مینمایید. این پروژه تمویل شده توسط کمک جاپان از تعداد ۲۲۰۰۰ طفل و والدین شان در حالات اضطراری و از ادغام مجدد شان حمایت نموده و تسهیلات فراهم نماید . همچنان به تعداد ۴۸۰۰ کودک بی سرپرست عودت کننده از ایران از تسهیلات خوب بهره مند خواهند گرید.
و 2 میلیون دالر دیگر آن در بخش خدمات ماین سازمان ملل متحد مصرف می شود.
و 8 میلیون دالر درزمینه تهیه مواد غذایی از طریق برنامه غذایی جهان و5 میلیون دالر آن از طریق سازمان بین المللی مهاجر (IOM) هزینه خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا