امنیت

ادعای بهبودی وضعیت امنیتی درهرات

شهرهرات 3 عقرب باختر
وضعیت امنیتی هرات در یک ماه اخیر نسبت به ماه های پیش بهبود یافته است.
مسوولان محلی در هرات می گویند که در ماه میزان سیزده حمله ای طالبان از سوی نیروهای امنیتی خنثا شد و ضربات محکمی بر مخالفان مسلح دولت در شماری از ولسوالی ها وارد شده است.
از سوی دیگر در جریان عملیات های نیروهای امنیتی دوازده تن از هراس افگنان کشته شدند و بیش از ۲۰ تن دیگر زخم برداشتند. 
مسوولان محلی در هرات می گویند که در یک ماه اخیر دوازده تن از هراس افگنان در جریان عملیات¬های نیروهای امنیتی کشته شدند و ۲۳تن دیگر شان زخم برداشته اند.
جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می گوید که در جریان ماه میزان بیش از ۴۰ تن را که در رویدادهای سرقت¬های مسلحانه، آدم ربایی زورگویی و تهدید دست داشتند از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده-اند.
فرهاد همچنان از کشف و ضبط بیش از یک هزار کیلوگرام مواد مخدر در جریان یک ماه اخیر در هرات خبر می دهد. با این حال در ماه میزان بیش از ۱۴۰ میل سلاح مختلف نیز از سوی نیروهای امنیتی کشف و به ضبط شده است.
سخنگوی والی هرات می¬گوید، با گرفتاری این مقدار سلاح و مهمات از دست هراس افگنان و افراد غیر مسوول، وضعیت امنیتی به ویژه در شهر بهبود سافته است. او می گوید که همچنان رویدادهای ترور و آدم ربایی نیز کاهش یافته است.
آنگونه که سخنگوی والی هرات می¬گوید، جرایم جنایی نیز در هفته های اخیر در این ولایت کاهش یافته است. این مسوول محلی تاکید می ورزد که تدابیر ویژه از سوی نیروهای امنیتی روی داست گرفته شده و جلو هرگونه تهدید احتمالی امنیتی در این ولایت گرفته می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا