سیاست

وزرای امور خارجه افغانستان و آذربایجان ملاقات کردند

کابل باختر 1 میزان
صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، عصر دیروز در حاشیه هفتادویکمین اجلاس مجمع عمومی ملل متحد در نیویارک با المار محمد یاروف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، ملاقات کرد.
به اساس معلومات ریاست اطلاعات وزارت امور خارجه به آژانس باختر، نخست، وزیر امور خارجه افغانستان از سه نشست قبلی گروه کاری تخنیکی موافقتنامه پنج جانبه راه لاجورد یادآوری نموده، خواهان برگزاری هرچه زودتر چهارمین نشست این گروه در باکو برای نهایی سازی موافقتنامه یاد شده گردید. وزیر امور خارجه افغانستان همچنان در باره آمادگی ها برای برگزاری کنفرانس بروکسل در مورد افغانستان معلومات داد و خواهان اشتراک هیئت آذربایجان به سطح عالی رتبه در این کنفرانس گردید.
سپس، وزیر امور خارجه آذربایجان وعده سپرد که برگزاری چهارمین نشست گروه کاری تخنیکی موافقتنامه پنج جانبه راه لاجورد را با وزارت های ذیربط آن کشور پیگیری خواهد کرد. وی همچنان از اشتراک خویش در کنفرانس بروکسل در مورد افغانستان اطمینان داد.
در ادامه این ملاقات، وزرای امور خارجه افغانستان و آذربایجان از توافقات میان رهبری دو کشور در جریان سفر رئیس جمهور غنی به باکو نیز یادآور گردید و عملی شدن توافقات یاد شده را نیازمند گام های عملی نهادهای ذیربط دو کشور خواند و در این راستا بر پیگیری از سوی وزارت های امور خارجه دو کشور تأکید ورزیدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا