سیاست

اعلام حمایت صدها جوان هراتی ازبرنامه های رییس جمهور برای صلح وبرخورد با زورمندان

شهرهرات 26 سرطان باختر
همایش بزرگ جوانان ولایت هرات  به حمایت از صلح و برنامه های رییس جمهور به ویژه درامر برخورد بازورمندان وقانون شکنان درشهرهرات برگزارشد.
این همایش از سوی جامعه مدنی هرات با حضور داشت فعالان مدنی، علمای دین، استادان پوهنتون، مسوولان اداره محلی هرات، جوانان و شهروندان آن ولایت برگزار شد.
هدف از راه اندازی این همایش، حمایت از روندصلح حکومت با طالبان، پشتیبانی ازنشست علمای اسلامی در عربستان پیرامون صلح در افغانستان و حرام خواندن جنگ طالبان و هم‌چنان روند تطبیق حاکمیت قانون بالای افراد زورمند از سوی شخص رییس جمهور، می‌باشد.
محی الدین نوری معاون ولایت هرات ازبرگزاری این نشست استقبال نمود وگفت برخورد قاطع باعوامل قانون شکن سبب رضایت وحمایت های گسترده مردمی شده است .
رحمتی ترکی  وثیقی از علمای اهل تشیع، و سید محمد شیرزادی رییس اداره حج و اوقاف هرات با اشاره به اهمیت و جایگاه صلح در اسلام و هم‌چنان نیاز مبرم جامعه افغانستان به یک صلح دایمی، تاکید نمودند که دیگر جنگ راه حل نیست و نیاز است تا هر دو جناح دخیل در جنگ به مذاکره و صلح رو آوردند و دیگر شاهد کشتار افراد ملکی در کشور نباشیم.
سخنرانان مراسم در کنار حمایت از روند صلح، بر تطبیق حاکمیت قانون بالای افراد زورمند و سودجو نیز تاکید نمودند و از حکومت خواستند تا این روند یعنی گرفتاری افراد زورمند وغاصب و قاچاق را ادامه دهد و قانون را به شکل یکسان بالای شان تطبیق نماید.
در اخیر همایش قطعه نامه یی را که در آن بر حمایت از صلح دایمی در کشور و اقدامات جدی رییس جمهور درامر گرفتاری زورمندان تاکید شده بود، به خوانش گرفته شد.ختم/سیدحبیب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا