جهان

افزایش خطر خونریزی شدید با مصرف دوامدار آسپرین

تهران – ایرنا – 4 جدی – باختر
محققان دریافته اند با وجود این که آسپرین موجب کاهش خطر حمله قلبی و سکته می شود، خطر خونریزی شدید را در بیمارانی که به طور مستمر این دوا  را مصرف می کنند، افزایش می دهد.
به نوشته سا  یت  خبری اسوشیتدپرس، در این تحقیقات که به مدت 5 سال انجام شد مشخص شد  که با مصرف آسپرین، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در افرادی که فاقد سابقه چنین بیماری هایی هستند، به میزان 11 درصد کاهش می یابد، اما خطر خونریزی شدید در بدن آن ها 43 درصد افزایش می یابد.
این تحقیقات نشان می دهد برای تجویز مصرف مستمر آسپرین به منظور جلوگیری از مرگ و میر در اثر حمله قلبی، سکته و بیماری های قلبی عروقی، مستندات علمی کافی وجود ندارد.
با وجود این که آسپرین به عنوان یک دوای  موثر در کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته شناخته شده است، برخی از تحقیقات چنین ویژگی هایی را رد می کنند. حتی در برخی از تحقیقات علمی، به طور کلی اثربخشی آسپرین به عنوان یک دوا  زیر سوال رفته است.
در یکی از تحقیقاتی که توسط انستیتوت ملی صحت ایالات متحده  آمریکا صورت گرفت، مشخص شد که  مصرف روزانه آسپرین با دوز پایین هیچ اثری بر افزایش طول عمر افراد مسن ندارد. در تحقیقات دیگری مشخص شد که مصرف آسپرین برای افرادی که دارای فاکتور ریسک حمله قلبی یا سکته هستند، هیچ مزیتی ندارد. آشنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا