سیاستاخبارامنیت

ساختار مأموریت جنگی امریکا در افغانستان تغییر کرد

کابل/ ۱۲سرطان/ باختر

امریکا ساختار ماموریت جنگی خود در افغانستان را تغییر داده است، پنتاگون، یک واحد نیروهای نظامی جدید به نام «نیروهای امریکایی افغانستان رو به جلو» ایجاد کرده است.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده می گوید که لیود آستین، وزیر دفاع این کشور، ساختار قومندانی تازه یی را در افغانستان تصویب كرد که  مأموریت نظامی واشگتن را  از جنگ، به دو هدف تازه تغییر دهد «محافظت از ادامۀ حضور دیپلماتیک امریكا در كابل و حفظ ارتباط با ارتش افغانستان».

کربی، سخنگوی وزارت دفاع امریکا اعلام کرده است که بر بنیاد توافق جدید، برای حمایت لوژستیکی و پشتی‌بانی مالی از نیروهای امنیتی به ویژه نیروهای هوایی افغانستان یک مرکز فرماندهی در قطر ایجاد می‌شود.

طبق اعلام پنتاگون، تأمین امنیت دیپلماتان امریکایی، کمک به تأمین امنیت میدان هوایی کابل، ادامۀ مشورت‌‌دهی و کمک به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در صورت ضرورت و اجرای عملیات‌های ضد تروریزم از مسوولیت‌های این فرماندهی خواهد بود.

بربنیاد طرح جدید وزیر دفاع امریکا جنرال اسکات میلر، قومندان نیروهای امریکایی در افغانستان، پیش از انصراف از سمت خود در این ماه، صلاحیت جنگی خودش را به فرانک مک کنزی، قومندان قومندانی مرکزی امریکا منتقل خواهد کرد و یک جنرال دو ستاره یی نیروی دریایی ریاست یک دفتر نظامی مستقر در سفارت ایالات متحده را به نام “ریاست نیروهای امریکایی افغانستان برای نظارت بر مأموریت جدید تأمین امنیت سفارت و دیپلمات های آن بر عهده خواهد داشت”.

همچنان یک دفتر نظامی ماهواره یی مستقر در قطر به سرپرستی یک جنرال یک ستارۀ امریکایی برای مدیریت پشتیبانی مالی ایالات متحده از اردو و پولیس افغانستان ایجاد خواهد شد و این دفتر کار ترمیم طیاره های نیروی هوایی افغانستان را دنبال خواهد کرد. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا