اقتصاد

رئیس جمهور غنی: امید است که بخش خصوصی افغانستان با دولت مشترکاً دیدگاه واحد را برای رشد اقتصاد کشور ایجاد نمایند

کابل باختر 17 ثور
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان دیروز با مسئولین و اعضای اتاق تجارت و صنایع و شماری از تاجران و سرمایه گذاران کشور دیدار کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،در این دیدار که ظهر امروز در ارگ انجام شد و در آن همایون رسا وزیر تجارت و صنایع و حضرت عمر زاخیلوال مشاور اقتصاد ملی نیز حضور داشتند، حاجی محمد یونس مهمند معاون تجارتی اتاق تجارت و صنایع و آذرخش حافظی رئیس روابط بین المللی این اتاق به نمایندگی از دیگران صحبت کردند.
آنان پیشنهادات شانرا در زمینه های ایجاد سیستم کنترول کیفیت کالا ها و خدمات، احیای مجدد بانک انکشاف صادرات و فراهم آوری تسهیلات برای تاجران و سرمایه گذاران از جمله زمین برای پروسس میوه های خشک و تازه و نباتات طبی ابراز کردند.
آذرخش حافظی در سخنانش با تاکید بر هماهنگی بیشتر میان سکتور عامه و خصوصی، گفت که سکتور خصوصی نیز در نظر دارد تا همانند وزارت خانه های دولت افغانستان، پلان صد روزه خویش را در عرصه های بدیل واردات، تولید رقابتی، اتکای صنایع به برق داخلی، توجه به صنایع ذوب آهن و برنامه افغانستان سبز، تهیه نماید.
در مقابل رئیس جمهور غنی ضمن استقبال از آمادگی اتاق تجارت و صنایع برای تهیه پلان صد روزه گفت که امید است که سکتور خصوصی افغانستان با دولت مشترکاْ دیدگاه واحد را برای رشد اقتصاد کشور ایجاد نمایند.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه واردات افغانستان ۳۰ برابر صادرات آن است، گفت که هدف ما این است تا افغانستان از یک کشور وارد کننده به یک کشور صادر کننده مبدل شود.
رئیس جمهور گفت که برنامه واضح برای تقویت بخش زراعت روی دست داریم و دولت تصمیم دارد تا امسال ذخایر گندم را بحیث یک هدف ستراتیژیک ایجاد نماید.
رئیس جمهور خاطر نشان کرد که باید دهاقین کشور را با خریداری گندم و سایر محصولات شان از ورشکستگی نجات دهیم و زنجیرهء ارزش را ایجاد نمائیم.
رئیس جمهور با تاکید بر تولید مواد ساختمانی در کشور گفت که تولید سمنت از اولویت های ماست و اگر ما مواد ساختمانی و زراعتی را با هم جمع کنیم بیلانس تجارتی خود را تغییر داده می توانیم.
رئیس جمهور غنی در اخیر صحبت هایش به صنعت کاران کشور اطمینان داده گفت که به تولیدات آنها ۱۵ در صد ترجیح داده می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا