جهان

نیویارک تایمز: تعلیق کمک‌ با پاکستان، بازی تازه در جنگ افغانستان است

صدای امریکا – باختر 22 جدی
روزنامه امریکایی نیویارک تایمز در شماره اخیرش می‌نویسد: "تعلیق کمک‌های امنیتی با پاکستان، یک بازی تازه در جنگ پیچیده افغانستان است."
به نوشته روزنامه، اگر یک وجه مشترک میان رهبران افغان و شریکان امریکایی‌شان وجود داشته باشد، همین است که برخورد با پاکستان حیاتی و در عین حال خیلی مشکل است.
نیویارک تایمز به این اشاره می‌کند که مقام‌های امریکایی و افغان اردوی پُر قدرت پاکستان و استخبارات آن‌کشور را به‌خاطر حمایت از طالبان و شبکه حقانی در خاک پاکستان متهم می‌کنند. اسلام آباد این اتهام‌ها را همواره رد کرده‌است.
به نوشته روزنامه، پرسشی در این‌جا مطرح می‌شود که در نتیجه قطع کمک‌ها، کی بیشترین صدمه را متحمل می‌شود، پاکستانی‌ها و یا ائتلاف بین‌المللی ضد طالبان؟
ایالات متحده امریکا پنج‌شنبه شب اعلان کرد که کمک‌های نزدیک به یک میلیارد دالر را به پاکستان به‌خاطری به تعلیق در می‌آورد که آن‌کشور در مبارزه با تروریزم همکاری لازم نکرده‌است.
نیویارک تایمز اظهارات مقام‌های اردو و قوای هوایی پاکستان را نشر کرده که گفته‌اند: "شاید حریم هوایی آن‌کشور را به روی طیاره‌های نظامی امریکا ببندند."
روزنامه اظهارات برخی از سیاسیون پاکستان را نیز نشر کرده که می‌گویند: "ایالات متحده به‌خاطر پنهان کردن ناکامی‌اش در افغانستان، پاکستان را به عدم همکاری در مبارزه با تروریزم متهم کرده‌است."
خلیل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا