جهان

از آغاز سال میلادی، آلمان 50 هزار پناهجو را پس فرستاده است

برلین/دویچه ویله/باختر/24 عقرب
از اول سال جاری میلادی تا کنون بیش از ۵۰ هزار پناهجو که قصد اقامت در آلمان را داشتند به کشورهای شان پس فرستاده شده‌اند. هدف اصلی باید اسکان و اقامت پناهجویان در ترکیه باشد.
مقامات آلمانی اطلاع داده‌اند که از آغاز سال جاری میلادی تا کنون بیش از ۵۰ هزار نفر از متقاضیان پناهندگی را به کشورهاشان پس فرستاده‌اند. بیشتر این افراد از منطقه بالکان بودند.
پتر آلتمایر، مقام هماهنگ ‌کننده‌ی امور پناهندگان در دفتر صدر اعظم آلمان، به رسانه‌های جمعی گفته است که روند اخراج پناهجویان غیرموجه در آینده نیز ادامه خواهد یافت و ایالت‌ها این موضوع را با سرعت بیشتری دنبال می‌کنند.
در نتیجه این اقدامات هم اکنون از مناطق یوگسلاویای سابق و آلبانیا پناهجویان کمتری وارد آلمان می‌شوند. شمار پناهجویان از این مناطق به هفته‌ای ۵۰۰ نفر کاهش پیدا کرده، درحالی‌که پیش از این روزانه بیش از هزار نفر از حوزه یادشده وارد آلمان می‌شدند.
به گفته پتر آلتمایر، یکی از محورهای مهم مقابله با بحران پناهندگان، گفتگو و همکاری نزدیک‌تر با ترکیه است، یعنی کشوری که به بیش از دو میلیون پناهنده مأوا داده است. از همین کشور است که بیشترین تعداد پناهجویان به سوی آلمان روانه می‌شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا