سیاست

رئیس جمهور احمدزی با معاونین نماینده خاص سازمان ملل متحد برای افغانستان، دیدار کرد

کابل باختر 18 میزان
داکتر محمد اشرف غنی احمدزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز با نیکولاس هایسوم و مارک بودین معاونین نماینده خاص سر منشی سازمان ملل متحد در افغانستان دیدار کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار در مورد تداوم و گسترش کمک های سازمان ملل متحد به افغاستان و سپردن این مساعدت ها در زمان معینهء آن به حکومت افغانستان، صحبت گردید. 
رئیس جمهور کشور در مورد آماد گی حکومت افغانستان در زمینه کمک به بیجا شده گان و بهتر شدن زنده گی افغان های نیازمند، اطمینان داده گفت که ما می خواهیم به افغانهای که در اثر جنگ بی خانمان شده اند و یا هم از یک منطقه به منطقه دیگر کوچیده اند، قبل از رسیدن زمستان کمک های لازم نماییم، به همین لحاظ از سازمان ملل متحد می خواهیم که کمک های شانرا در هماهنگی با دولت افغانستان تسریع بخشیده، آنرا در اختیار ادارات مربوطه حکومت افغانستان قرار دهند.
همچنان در این دیدار رئیس جمهور احمدزی از سازمان ملل متحد خواست تا در زمینه ایجاد یک کلینیک مجهز جهت مداوای محبوسین زندان  پلچرخی و گشایش یک مرکز سواد آموزی برای زندانیان مذکور، همکاری نماید.
در مقابل معاونین نماینده خاص سر منشی سازمان ملل متحد برای افغانستان، در رابطه به تداوم و گسترش کمک های سازمان ملل متحد به افغاستان اطمینان داده، گفتند که سازمان ملل متحد مشکلات بیجا شده گان و افغانهای نیازمند را درک می کنند و قبل از فرا رسیدن زمستان، کمک های شانرا به افغان های نیازمند خواهند رسانید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا