سیاستاخبارTOP

مولوی امیرخان متقی با سفیر جاپان در کابل دیدار کرد

 

کابل ۲۵ ثور باختر

مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان با سفیر جاپان در کابل دیدار کرده است.

حافظ ضیا احمد تکل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه کشور در صفحه‌ای اکس‌اش نوشته است که مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه با تاکایوشی کورمایا، سفیر جاپان در کابل دیدار کرده است.

تکل می‌افزاید که در این دیدار، در مورد روابط دوجانبه افغانستان و جاپان، به ویژه کمک‌های بشردوستانه جاپان و مسایل منطقه‌ای صحبت شده است.

مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه روابط افغانستان با جاپان را تاریخی خواند و برای توسعه بیشتر روابط دوجانبه ابراز امیدواری کرد.

مولوی متقی همچنان به گونه همه‌ جانبه در مورد توسعه روابط خارجی امارت اسلامی افغانستان با بسیاری از کشورهای منطقه و جهان صحبت کرد و گفت که با افزایش سطح درک کشورهای منطقه در رابطه با امارت اسلامی افغانستان، تعاملات بیشتر شده است.

سرپرست وزارت امور خارجه از کمک‌های بشردوستانه جاپان به افغانان تشکر کرد و تکمیل کار تتسو ناکامورا در ننگرهار را یک پیشرفت خوب خواند.

تاکایوشی کورمایا، سفیر جاپان گفت که کشورش دست‌آوردهای حکومت افغانستان را درک می‌کند و به همین دلیل سفارت خود را باز کرده است تا از نزدیک با حکومت افغانستان کار کند و واقعیت‌ها را به حکومت و مردم‌اش منعکس کند.

کورمایا نسبت تلفات و ویرانی‌های ناشی از سیلاب‌های اخیر در افغانستان مراتب تسلیت خود را ابراز کرده است.

سفیر جاپان هم‌چنان شرکت حکومت افغانستان در نشست آینده دوحه را مهم خواند و افزود که تعیین نماینده ویژه بدون موافقت حکومت افغانستان واقع بینانه نیست.

براساس گفته‌های معاون سخنگوی وزارت امور خارجه؛ سرپرست وزارت امور خارجه گفت که نظر مثبتی درباره نشست دوحه دارد و تعیین نماینده ویژه را کار غیر ضروری می‌خواند و به جای میکانیزم‌های جدید، لازم است از طریق میکانیزم‌های دوجانبه موجود در تمام مسایل مربوطه با حکومت افغانستان گفت و گو شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا