امنیت

درسومین روز نشست قضایی، پولیس های که غفلت نمودند از خود دفاع کردند

کابل باختر/ 14/ ثور
جلسه قضایی رسیدگی به دوسیه قتل فرخنده برای سومین روز ادامه یافت.
به گزارش آژانس باختر ، درسومین روز جلسه قضایی رسیدگی به دوسیه قتل فرخنده څارنوال موظف در برابر آنعده از افسران ومنسوبان پولیس که متهم به غفلت وظیفوی شده اند و نتوانستند برای نجات فرخنده کاری نمایند اقامه دعوا کرد.
څارنوال موظف مدعی شد که افراد پولیس درمحل موظفین پوسته های امنیتی ساحات نزدیک به زیارت شاه دوشمشیره (ع) نتوانستند در آشوب برپا شده علیه فرخنده اقدام مناسب نمایند. ضمناً آمرین آنها در داخل حوزه نیز به گونه یی درانجام وظایف شان تعلل کرده اند.
څارنوال موظف واضح ساخت که حتا مسوولین پولیس حوزه مربوط نتوانستند تایک موتر اطفائیه را به محل بفرستند تا فرخنده ذریعه موتر آب پاش از نزد حمله کنندگان و ماجراجویان از چنگ آنان نجات میافت .
19 نفر از منسوبان پولیس به شمول آمرحوزه دوم ، معاون آن حوزه ، آمر مبارزه باجرایم  جنایی و شماری دیگر از مسولان امنیتی به دلیل تساهل و غفلت درانجام وظیفه درارتباط به دوسیه فرخنده تحت باز داشت قرار دارند .
مگر وکیل مدافع حسیب الله آمرحوزه دوم پولیس ادعا های مطرح شده از سوی څارنوال موظف را رد نموده به همین ترتیب سایر منسوبان پولیس که درقضیه متهم دانسته میشوند به دفاع از خود برخاسته ادعا های مطرح از سوی څارنوال موظف را ردکردند.
درهمین حال صفی الله مجددی رییس جلسه قضایی گفت که از خانواده مقتول نیز دعوت شده بود تا درنشست قضایی شرکت نمایند مگر آنها بدون هیچ دلیلی حاضر نشدند مگر یک حقوقدان خارجی حاضر شده است تا به عنوان وکیل مدافع فرخنده از حقوق او دفاع کند.
رییس محاکمه از این خانم به نام کمیوالی یاد کرد.
کمیوالی امریکایی که درجلسه قضایی حضور یافت دادخواهی خودرا در پنج صفحه تهیه کرده بود و برتطبیق قانون در برابر متهمان تاکید کرد گفت که مهم نیست که کی چند ضربه برفرخنده وارد کردمهم این است که همه متهمان درقتل فرخنده نقش داشته اند و بر بازجویی مجدد آن راننده اصرار نمودکه موترش را ازروی جسد فرخنده ردکرده است .
رییس جلسه قضایی گفت: نظر به پیچیدگی قضیه ، حجم اوراق الزامی کمیت بالا متهمان باعث میگرددتا روند رسیدگی به این دوسیه زمانگیری شود و برای چند روز دیگر ادامه پیدا کند.
بایدگفت که در روز های اول و دوم جلسات هیئت قضایی 27 نفر از متهمان این قضیه با اقامه دعوا څارنوال موظف مواجه و متهمان به دفاع خود پرداختند.
فرخنده بتاریخ 28 حوت سال پار درخشم جمعیت از مردم به اتهام سوختاندن نسخه قرآن به قتل رسید مگر بعداً واضح شد که نسخه های قرآن سوختانده نشده بل اتهام وارده کاذب بوده است. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا