اخبارامنیت

 برنامه های طالبان دربغلان به ناکامی انجامید

پلخمری / 24 قوس /باختر

برنامه های طالبان برای اشغال چندین ولسوالی وشهر پلخمری بغلان به ناکامی انجامید.

طالبان برنامه داشتند که در سالجاری به شمول شهرپلخمری پنج ولسوالی دیگر بغلان را در اشغال در آورند که خوشبختانه باشجاعت وپایمردی نیروهای دفاعی وامنیتی به این هدف شان نرسیدند .

محمد ویس صمیمی قومندان امنیۀ بغلان به خبرنگارآژانس باختر گفت که  طبق آخرین ارقام نیروهای امنیتی و دفاعی، طالبان مسلح درسالجاری دربغلان ششصدو هفتاد کشته دادند و ده ها طالب دیگرزخم برداشتند که درمیان آنان قومندانان ارشد شان وطالبان خارجی نیز شامل بودند۰

قومندان امنیۀ بغلان افزودکه طالبان نهایت تلاش های شان را به خرچ‌ دادند که پلخمری مرکز بغلان را با پنج ولسوالی دیگرآن ولایت سقوط بدهند که خوشبختانه به هدف شوم شان نرسیدند.

 وی خاطر کرد که هر چند نیروهای دفاعی و امنیتی کشور فعلأ در حال دفاع فعال قرار دارند هر گاه دشمن در هر نقطۀ بغلان که بخواهد امنیت مردم را بر هم بزند سرکوب می شوند.

قومندان امنیۀ بغلان از ایجاد قرارگاه های امنیتی خبرداد واز بهبود امورامنیتی شاهراه های بغلان خبرداد و گفت که  از سه ماه بدینسو دشمن نتوانسته است که درمسیر شاهراه پلخمری – سمنگان که از نا امن ترین شاهراه های بغلان است گاه گاهی دزد دانه اقدام به فیر های پراکنده می کنند که با عکس العمل نیروهای امنیتی و دفاعی مواجه می شوند.

محمد اکبر بارکزی والی بغلان تامین امنیت را دربغلان جزاولویت کاری دانست و گفت که ما هرگز جنگ نمی خواهیم و اگر ما را مخالفان مجبور به جنگ کنند به حساب شان خواهیم رسید. محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا