سیاست

رئیس جمهور غنی: کارگران افغان به اساس نیاز بازار مورد آموزش قرار گیرند

کابل باختر 16 ثور
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان با اعضای اتحادیه ملی کارکنان افغانستان دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار که امروز در ارگ انجام شد، رئیس جمهور غنی روز کارگر رابه کارگران کشور تبریک گفته، وعده سپرد که از این پس در تمام کشور روز کارگر به طور منسجم تجلیل خواهد شد.
رئیس جمهور گفت که کار اولویت ماست و بدون ایجاد زمینه های کاری به مشکلات روبرو می شویم، هر افغان باید کار داشته باشد و به خانواده خویش رزق حلال کمایی نماید.
رئیس جمهور افزود که مدیریت معادن خصوصاً معادن ذغال سنگ مشکلات زیادی دارد و ایجاد تسهیلات لازم برای رشد کار مهم است. وی گفت که هدف ما این است تا از وضعیت کنونی بیرون شویم.
رئیس جمهور غنی تصریح کرد که تمرکز ما بالای این است تا  کارگران افغان به اساس نیاز بازار مورد آموزش قرار گیرند و مهمترین بخش که در آن می شود اشتغال زایی کرد، بخش زراعت و مالداری می باشد.
رئیس جمهوری اسلامی افغانستان تاکید کرد که دولت بیشتر روی خریداری تولیدات داخلی تمرکز خواهد کرد.
رئیس جمهور گفت که تمام وزارت های کشور روی این موضوع که چگونه مدیریت پروژه ها را افغانها بدست گیرند و چگونه می توان ظرفیت ایجاد کرد، کار می کنند.
در این دیدار نسرین اوریاخیل وزیر کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین در رابطه کاریابی و استفاده درست از قوای بشری صحبت کرده گفت که پالیسی آن وزارت این است تا بیشتر روی ایجاد زمینه های کاری تمرکز گردد.
همچنان رئیس اتحادیه ملی کارکنان افغانستان نیز صحبت کرده، گفت که قانون کار پاسخگوی نیازمندی های مردم نیست و باید در آن بازنگری صورت گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا