سیاست

معاون کمیسیون مستقل انتخابات: برای سرعت تفتیش آرأ دسته های شمارش افزایش می یابد

کابل باختر 30 سرطان
معاون کمیسیون مستقل انتخابات میگوید که روند بررسی  و تفتیش آرا بعد از یک سلسله اختلاف نظرها دوباره به شکل هادی ازسر گرفته شده است .
به گزارش خبرنگار آژانس باختر: عبدالرحمن هوتکی معاون کمیسیون مستقل انتخابات به رسانه ها گفته است این اختلافات  ناشی از  آن بود که درورق های رایدهی  به عوض تک مارک، امضأ شده بود.
ستاد انتخاباتی یک نامزد ریاست جمهوری تاکید داشت  که این رای باید با طل شود و ستاد دیگر انتخاباتی میگفت که باطل نشود که از اینرو تشخیص امضا هم برای هر دوستاد مشکل وسوال برانگیز بود.
هوتکی افزود : نماینده گان هر دوستاد انتخاباتی دیروز  به تفاهم رسیدند  که به عوض  تک مارک اگر امضا هم شده باشد باید آن هم شامل روند شمارش شود .
به گفته  وی، برای تشدید روند تفتیش  آرا امروز ما پانزده دسته دیگر  را اضافه میکنیم یعنی  پنجاه وپنج دسته از طرف  صبح و پنجاه وپنج دسته ازطرف  بعد از  ظهر کار خود را دنبال  خواهند کرد  واین برنامه  تا روز های  عید به یکصد وپنجاه  دسته افزایش می یابد .
درهمین حال سخنگوی دفتر سیاسی سازمان ملل متحد (یونیما) در امور افغانستان  از آغاز دوباره روند تفتیش آرا دور دوم انتخابات استقبال  کرده گفته است  ، سازمان  ملل متحد ومردم  افغانستان انتظار  دارند که روند تفتیش  آرا به زودی  خاتمه یابد ونتیجه آن روشن شود .
روند تفتیش  آرا دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پنجشنبه گذشته آغاز  وبدنبال  یک سلسله اختلافات میان ناظرین دوستاد انتخاباتی متوقف شده  وبعد از ظهر دیروز  دوباره ازسرگرفته شد.  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا