اقتصاد

وزارت مالیه هفته مالیات را به منظور ترویج هرچه بیشتر فرهنگ مالیاتی در کشور آغاز کرد

کابل باختر 16 جدی
معینیت عواید و گمرکات وزارت مالیه امروز هفته مالیات را طی مراسمی به منظور آگاهی دهی به مالیه دهنده گان و ترویج  هرچه بیشتر فرهنگ مالیاتی  در کشور  افتتاح نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت مالیه به آژانس باختر، در این مراسم معین عواید و گمرکات وزارت مالیه، رؤسای این وزارت، منسوبین ادارات دولتی، مسئولین بخش خصوصی، نهاد های دولتی و خصوصی بشمول جامعه مدنی و نماینده گان رسانه ها اشتراک ورزیده بودند.
داکتر نجیب الله وردگ، معین عواید و گمرکات وزارت مالیه با تشکر از اشتراک کننده گان، در سخنانی گفت:" امروز خوشحال هستم که کارزار عمومی هفتۀ مالیات را آغاز نمودیم، اشتراک شما برای مؤفقیت هفته مالیاتی و بدست آوردن اهداف بسیار مهم و مفید است. وی افزود: پرداخت مالیات باعث ایجاد رابطه مستحکم بین حکومت و شهروندان می گردد، تمام اتباع افغانستان مطابق به قوانین نافذۀ کشور مکلف به پرداخت مالیات هستند که در مقابل این مکلفیت های مالیاتی شهروندان، حکومت مسئولیت دارد که مالیات را بصورت شفاف و درست جمع آوری نموده و همچنان به شکل حسابده به مصرف برساند "
خانم افسانه رحیمی، معاون اتاق تجارت زنان گفت که آگاهی دهی در بخش پرداخت مالیات برای زنان تجارت پیشه مهم است.  ما از این کارزار حمایت نموده و با وزارت مالیه در این بخش آماده همکاری همه جانبه هستیم.
محمد حسن سپاهی، رئیس اتحادیه ملی کسبه کاران افغانستان ضمن حمایت از این برنامه گفت که ما در این کار زار سهم گرفته و با وزارت مالیه همکاری می کنیم. وی افزود با برگزاری همچو برنامه ها مالیه دهند گان و اصناف در مورد قوانین مالیات آگاهی حاصل نموده و باعث بلند رفتن سطح اطاعت پذیری آنان می گردد.
عبدالحبیب ځدران، رئیس عمومی عواید، اجمل حمید عبدالرحیمزی، رئیس روابط عامه و سخنگوی وزارت مالیه و دیگر مسئولین در مورد هدف، اهمیت و ارزش آگاهی عامه هفتۀ مالیات به اشتراک کننده گان نیز معلومات ارائه نمودند.
در اخیر معلومات تصویری در این مورد نیز ارائه گردید.
برنامۀ مذکور به مدت یک هفته در سراسر کشور ادامه می یابد و در آن به مالیه دهنده گان، بخش خصوصی، محصلین اقتصاد، حسابداری و اداره عامه پوهنتون های دولتی و خصوصی، کارمندان وزارت مالیه و دیگر ادارات دولتی از طریق سمینارها، برنامه های رادیوئی و تلویزیونی در رسانه های مختلف و مسابقات ورزشی در رابطه به قوانین مالیاتی آگاهی داده می شود.
قابل تذکر است که هدف از تجلیل و افتتاح هفته مالیات بلند بردن سطح آگاهی مالیه دهنده گان، تقویه فرهنگ مالیاتی، آموزش و توانمند سازی مالیه دهنده گان، بلند بردن سطح اطاعت پذیری، اصلاح و تغییر در روند عواید، ارایه خدمات مسلکی و بموقع برای مالیه دهنده گان است تا از یک سو از جرایم مالیاتی جلوگیری بعمل آمده و از سوی دیگر عواید ملی بشکل درست آن جمع آوری گردد.ختم/نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا