امنیت

مردم افغانستان به توانایی نیروهای امنیتی شان باورمند شده اند

کابل باختر 11 جدی
شماری از شهروندان کشور از تکمیل  روند انتقال  مسوولیت های امنیتی  از قوت های  خارجی به نیروهای ملی استقبال کردند و این انتقال را افتخار  بزرگ ملت افغان خواندند .
آنان می  گو یند،  امروز بیش از هرزمان دیگر افغان ها به توانمندی  منسوبان امنیتی شان  بارومند  شده اند  و دفاع مستقلانه این نیروها ازسرزمین  شان و ایستاده گی در برابرحملات دهشت افگنی درهر گو شه یی از کشور نشان  داد که  آنان با انگیزۀ  دینی ، وطنی ومردمی   می توانند دشمن را  درهر کجایی از کشور  که به تحرک دست بزند سرکوب نمایند .
عبدالمالک باشنده  کارته نو به خبرنگار آژانس باختر  گفت که امروز روند انتقال مسوولیت های امنیتی به طور  کامل بدوش  منسوبان امنیتی  کشور قرار  گرفت وی افزود که این یک افتخار  بزرگی است که شامل حال  مردم  ما شده است .
عبدالمالک بیان داشت که امروز به جهانیان  ثابت شد که ما افغانها توان  دفاع از کشور خود را داریم ومی توانیم  به تنهای از عهده دفاع از سرزمین خود برایم واین یک افتخار  بزرگیست که به لطف پروردگارتوانا، رشادت قهرمانی  وجان بازی   فرزندان صدیق  این سرزمین شامل حال ما گردیده است .
رحمان الله از ولایت لغمان  گفت ، امروز که منسوبان امنیتی مسوولیت  دفاع از تمامیت ارضی  ، حاکمیت ملی واستقلال  کشور را بطور مستقل  وکلی بدوش  گرفتند،  بدون شک افتخار  بزرگی را نصیب  مردم وکشور   ساختند  وچنانی که درتشکیل  اردو ، پولیس وامنیت ملی  فرزندان تمام اقوام  کشور سهیم اند  این افتخار نیز   به همه اقوام  این سرزمین مربوط می شو د ونیروهای امنیتی حمایت همه مردم دین پرور ووطن  دوست را باخود می داشته باشند.
سید نادرشاه  باشنده ولایت  میدان وردک به خبر نگار آژانس باختر گفت:  از این رویداد احساس  غرور  به وی رخداده  است  و این شجاعت ، پایمردی ودلیری   منسوبان اردوی ملی  بود که امروز قوت های خارجی  مجال آنرا در یافتند که بار سنگین  جنگ در افغانستان را به دوش فرزندان  این سرزمین  واگذار کنند.
احمد طارق از ولایت هرات درصحبت با خبرنگار آژانس باختر باخترگفت، از قوت های  خارجی که درچندین سال درجنگ علیه دهشت افگنی  مردم ما را یاری رساندند  قدردانی  میکنم  واز اینکه  منسوبان امنیتی  توانایی  حفظ امنیت سرومال مردم و دفاع از کشور را دریافته اند به خود می بالم.
وی از  رهبران کشور خواست تا دررفع نیاز مندی های نیروهای امنیتی  تلاش کنند  ودرتقویت قوای هوایی  کشور نیز  اقدامات جدی را رویدست گیرند.
به همینگونه  شمار زیادی از مردم درتماس  با آژانس باختر از تکمیل  روند انتقال  مسوولیت های  امنیتی به نیروهای افغان استقبال کردند واین  رویداد را ثبوتی  از  عزم  واراده مردم افغانستان برای حفظ استقلال  و تمامیت  ارضی شان دانستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا