آموزش

شاگردان در برخی مناطق افغانستان از درس محروم اند

اچین – صدای امریکا – 3 حمل – باختر
هزاران شاگرد مکتب در شرق افغانستان  به سبب در اختیار داشتن صنوف شان از سوی گروه داعش از رفتن به مکتب محروم هستند .
به گزارش آژانس باختر به نقل از سایت انترنتی صدای امریکا ، وزارت معارف افغانستان تخمین زده که حدود سی و سه هزار متعلم  در 58 مکتب ولسوالی های اچین،هسکه مینه وکوت ولایت ننگرهار از رفتن به مکتب محروم گردیده اند.
بیش از 46 مکتب در ولسوالی اچین مسدود شده و متعلمین  مکتب با خانواده های خود به نواحی هم جوار که مکاتب در آن باز اند ، رفته اند.
در ماه های اخیر خشونت های گروه داعش به خصوص در ولایت ننگرهار افزایش یافته چنانچه  دهشت افگنان گروه داعش چندین حمله را بر پوسته های  امنیتی انجام داده اند.
گروه داعش در افغانستان عملیات های را در امتداد خط دیورند به خاطر قاچاق انسان ،پول و حتی چوب  چهار تراش از جنگلات انجام میدهد و همچنان این گروه در ویب سایت های رسانه  ئی خود بر استخدام و تعلیم خارجیان اعلان میدهد.
حکومت افغانستان درجنگ علیه گروه داعش در ولایت ننگرهار به موفقیت های نایل شده اند.حکومت افغانستان و نیرو های ناتو اخیراًحملاتی را علیه گروه داعش آغاز کردند و برخی از ساحات را از وجود آنان پاک سازی کردند.
اعضای گروه داعش از مکتب منحیث یک  محوطه نظامی استفاده میکنند و رهبران آنان در مکاتب تصامیمی در مورد استراتیژی و اعدام زندانیان میگیرند.
در لیسه  عالی ده سرک  قبل از این که توسط گروه داعش مسدود شود، حدود سه هزار شاگرد مصروف آموزش بودند.دست اندر کاران  معارف امید دارند که اکثر شاگردان این مکتب دوباره هر چه زودتر به مکتب بیایند  ولی بسیاری از شاگردان روحاً پریشان شده اند .
یک تن از شاگردان به صدای امریکا گفت که ما اعضای گروه داعش را دیدیم که برای گروه شورشی خود یک نام مخفف عربی استفاده میکردند و مردم را می کشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا