جامعه

نصب لوحه های آدرس یابی در تمام نواحی شهر کابل ادامه میابد

کابل /4 جدی/باختر
شهروندان از نصب لوحه های آدرس یابی در شهر کابل استقبال کردندوخواهان تسریع این روند شدند.
شاروالی کابل از چندی به این طرف نصب لوحه های آدرس یابی را در مقابل دروازه های منازل شهر آغاز کرده است وتاکنون هزاران لوحه های فلزی را در برابر منازل رهایشی نصب کرده است.
مجیب الرحمن یک تن از شهروندان کابل گفت که لوحه های فلزی که در برابر منازل نصب میشود کار خوب است ومردم از سرگردانی نجات پیدا می کنند.
نرگس مهمند سخنگوی شاروالی کابل به خبر نگار آژانس باختر گفت که  کار نصب لوحه های درب منزل به خاطر  آدرس یابی در سطح شهر کابل جهت ایجاد سهولت برای شهریان کابل قبلاً از کار سروی و ثبت ملکیت ها آغازشده بود، در تمامی نواحی سطح شهر ادامه میآبد.
مهمند افزودکه لوحه های سر سرک ها و چهاراه ها نیز آماده می شود که کار نصب پایه های آن در شماری از نواحی ادامه دارد و شهروندان ما شاهد نصب آن لوحه ها  آن تا چند روز آینده خواهند بود.
شمارۀ سرک و ناحیه در چهارراهی‌ها به دو زبان ملی کشور و زبان انگلیسی نصب خواهد شد که از این طریق برای شهروندان کابل در راستای آدرس یابی، مکان‌های مورد نظر، سهولت‌های شهری فراهم خواهد شد.
وی علاوه کرد که  آدرس یابی بر اساس شماره گذاری خانه‌ها و کوچه‌ها در نواحی مختلف صورت می‌گیرد که از شماره ۱ الی ۱۲۵۰ در هر گذر، خانه‌ها شماره گذاری شده که یک سمت کوچه دارای اعداد تاق و سمت دیگر آن اعداد جفت خواهد بود، کوچه‌های گذر ها و محلات که قبلاً نام‌گذاری شده  به حالت اولی خود باقی مانده و در سطح هرناحیه، نام یک کوچه صرف یک بار تکرار می‌شود.
پروژه آدرس يابي شامل دو بخش است  که بخش اول، نامگذاري جاده ها، سرک ها و کوچ ها ميباشد و بخش دوم، نصب لوحه های درب منزل های رهايشي ميباشد.فرزانه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا