جهان

سی و پنج ملیشه طالب در وزیرستان شمالی کشته شد

میرانشاه – جیو نیوز و دان – 1 حوت – باختر
جت های جنگی قوای هوائی پاکستان امروز مخفیگاه های ملیشه های طالب را در وزیرستان شمالی بمبارد کردند.
به گزارش آژانس خبری باختر به نقل از صفحه انترنتی تلویزیون جیوی پاکستان ، طیارات جت جنگی قوای هوائی پاکستان مخفیگاه های مظنون طالبان را در سه ناحیه منطقه ء قبایلی وزیرستان شمالی بمبارد کردند که در اثر آن  حد اقل سی و پنج ملیشه طالب به شمول شهروندان خارجی کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.
در این حملات یک مخفیگاه شورشیان و  مقداری از سلاح و مهمات آنان  نیز  تخریب شده است.
در حمله اولی یک قوماندان طالب به نام  عبدالستار کشته شد و مخفیگاه  وی نیزتخریب گردید.
قبل بر این در ماه دلو نیزطیارات جت جنگی و هلیکوپتر های توپ دار پاکستان دوبار مخفیگاه های شورشیان رادر شهرک میر علی  وزیرستان شمالی بمبارد کردند که در این دو حمله  چهل و دو  تن کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند.
وزیرستان شمالی یکی از هفت منطقه قبایلی آن سوی خط دیورند است که توسط قوانین قبایلی اداره میشود و در این منطقه شورشیان طالب ، افراطیون مسلح  و شورشیان مرتبط به  شبکه القاعده فعالیت دارند .
آژانس خبری دولتی ایران نیز امروز گزارش داد که هفت شبه نظامی طالبان پاکستانی در تیراندازی مهاجمان ناشناس در منطقه قبایلی وزیرستان شمالی کشته شده اند.
این تیراندازی بر موتر حامل شبه نظامیان مذکور در نزدیکی شهر میرانشاه ، مرکز منطقه قبایلی وزیرستان شمالی صورت گرفته است .در این تیر اندازی چهار ملیشه دیگر زخمی و به شفاخانه شهر میرانشاه انتقال داده شده اند.
عجالتا هیچ گروهی مسوولیت این حمله را ادعا نه کرده است. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا