جامعه

مشکل خانواده های بیجا شده در سمنگان

  ایبک  باختر  4 حوت
خانواده های  بیجا شده فاریاب در ولایت سمنگان با مشکل جدی مواجه اند
به گزارش خبر نگار محلی آژانس باختر از سمنگان  ، بیجا شدگان ولایت فاریاب از وضعیت بد زندگی شان شکایت دارند ، آنان می گویند که نیاز جدی به کمک های عاجل دارند .
این بیجا شدگان که شمار شان به پنجاه خانواده می رسد از اثر جنگ های داخلی از مرکز و ولسوالی های ناآمن فاریاب در شهر ایبک مسکن گزین شده اند ودر حال حاضر از فقر ،نبود کار ، نداشتن سرپناه و سایر سهولت های زندگی  به مشکل روبه رو هستند .
  عزیز الله چهل و دو ساله باشنده قریه تگاب مرکز ولایت فاریاب می گوید که با او نه عضو خانواده اش در زیر خیمه روز های سرد زمستان را سپری می کند  زیرا همه دار و ندار شان را در اثر جنگ از دست دادند .
عتیق الله یکتن دیگر از بیجا شدگان می گوید  که افراد طالبان در خانه های شان جا بجا می شدند و سنگر می گرفتند و به همین سبب خانه و کاشانه شان را رها کردند و به سمنگان مهاجر شدند .
وی می گوید که زمینه کار برای آنان مهیا نیست  اعضای خانواده شان روزانه از دکان ها و خانه های مردم گدایی می کنند و کودکان شان از اثر سردی هوا مریض هستند و پول درمان آنان را ندارند .
این خانواده ها به جنگ افروزان نفرین می گویند و از حکومت مرکزی خواهان تامین امنیت هستند تا دو باره به خانه های شان برگردند .
  سیدکمال حسینی آمر امور مهاجرین و عودت کنندگان سمنگان می گوید که وضعیت این خانواده ها نگران کننده است و تا حال به آنان کمکی صورت نگرفته است و تلاش ها برای جذب کمک ها از سوی موسسات امداد رسان ادامه دار د . لیلما

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا