جهان

محاکمه نتانیاهو در ماه آینده میلادی شروع می‌شود

تل ابیب/ آناتولی/ 30 دلو/ باختر
اولین جلسه رسیدگی به سه مورد اتهام فساد مالی بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسراییل در اواسط ماه آینده میلادی یعنی حدود دو هفته پس از انتخابات سراسری رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود.
به گزارش آژانس باختر، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت عدلیه اسراییل با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد: اولین جلسه رسیدگی به سه مورد اتهام فساد مالی بنیامین نتانیاهو ماه آینده میلادی برگزار می‌شود.
در این بیانیه آمده است که رسیدگی به پرونده نتانیاهو از ۱۷ مارچ (۲۷ حوت) در محکمه منطقه قدس شرقی آغاز می‌شود.
هنوز مشخص نیست که آیا نتانیاهو در جلسه دادرسی که حدود دو هفته پس از انتخابات زودهنگام که در دوم مارچ برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد یا خیر.
نتانیاهو ارتکاب هرگونه اتهامی علیه او در این سه مورد را تکذیب کرده است. او نخستین صدراعظم اسراییل محسوب می‌شود که در این منصب با اتهاماتی روبه‌رو است.
گفتنی است که نتانیاهو در چارچوب «پرونده ۱۰۰۰»، به اتهام «دریافت و پذیرش هدیه از افراد ثروتمند از سوی او و همسرش» و در چارچوب «پرونده ۲۰۰۰» برای «چانه‌زنی با یک غول رسانه‌یی مخالف دولت بر سر نشر مطالب حمایتی درباره وی» تحت بازجویی قرار دارد.
وی همچنین در پرونده موسوم به «پرونده ۳۰۰۰» در باره خرید زیردریایی‌ها و کشتی‌های جنگی از آلمان به طور غیرقانونی که طی چند ماه گذشته آغاز شده است، مورد بازجویی قرار خواهد گرفت.
براساس قانون اسراییل، صدراعظم رژیم صهیونیستی در صورت محکومیت و بعد از استفاده از تمام فرصت‌های اعتراض و تجدیدنظرخواهی برکنار می‌شود.
انصاری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا