سیاست

معاون اول ریاست جمهوری: مسکوت ماندن دوسیه های شهادت ژورنالیستان یک جفای کلان است

کابل/2/قوس/باختر
معاون اول ریاست جمهوری عصر امروز شماری از خبرنگاران و گزارشگران رسانه های مختلف کشور را به حضور پذیرفته و با ایشان بمناسبت روز جهانی پایان دادن به معافیت مجرمین در برابر خبر نگاران، دیدار و گفتگو کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: سترجنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری از نام زعامت کشور این روز را به همه ژورنالیستان و گزارشگران رسانه های مختلف کشور تبریک گفته یاد آور شد که دولت جمهوری اسلامی افغانستان و شخص خودم خود را مکلف میدانیم تا از شما حمایت کنیم.
وی حمایت از آزادی بیان، حقوق زنان و روشنفکران جامعه را بخشی از تعهدات خود دانسته افزود که در گذشته ها زمانی که تحولات سیاسی در کشور رخ داد من مهماندار بیش از سه صد هزار روشنفکران، نطامیان، دوکتوران، معلمین و استادان پوهنتون ها و کارکنان دولت بوده ام و برای آنان فرصت های کاری و اقامت را فراهم کرده ام و دورازه های مکاتب، مدارس، پوهنتون ها و دیگر نهاد های دولتی را باز نگهداشتم و بنیان گذار نخستین رسانۀ دیداری در کشور خویش می باشم.
معاون اول ریاست جمهوری خاطر نشان کرد که شما خبرنگاران و گزارشگران  روز های سخت و دشواری را پشت سر گذاشته اید و ما شاهدیم که در راه آگاهی دهی و اطلاع رسانی به مردم خود و جهانیان شماری از بهترین خبرنگاران، عکاسان و گزارشگران خویش را از دست داده ایم .
سترجنرال عبدالرشید دوستم که مسکوت ماندن دوسیه های شهادت ژورنالیستان کشور یک جفای کلان است و من به شما وعده می دهم که این دوسیه ها باز گشایی خواهند شد تا در نتیجه تحقیقات عاملین آن ها کشف و شناسایی و به قانون سپرده شوند.
معاون اول ریاست جمهوری به خبرنگاران و گزارشگران کشور تأکید کرد تا در کار اطلاع رسانی واقع گرا باشند و به انعکاس واقعیت های زنده گی و رخداد های کشور بپردازند و باورمند باشند که ما از شما حمایت می کنیم و دیگر اجازه نمی دهیم که کسی مانع کار رسانه یی شما گردد و یا مورد تهدیدو ارعاب زور گویان قرار بگیرید.
معاون اول ریاست جمهوری حرمت گزاری به ارزش های دین مبین اسلام را نیز یکی از وجایب و مکلفیت های همه دست اندرکاران رسانه های کشور دانسته افزود که تخطی کننده گان از این حریم، مورد حمایت من نیستند.
معاون اول ریاست جمهوری همچنان گفت که سفر های اخیر زعامت کشور به عربستان سعودی، جمهوری مردم چین و پاکستان برای امروز و آینده کشور اثر گذار بوده و آغازی است برای پیشبرد روند صلح و ثبات در کشور عزیز ما.
معاون اول ریاست جمهوری علاوه کرد که دست یابی به صلح در کشور یکی از وظایف اساسی دولت است و در این زمنیه هم تلاش هایی در جریان است و من به شما وعده می دهم که در راه برگردانیدن امنیت به کشور از هیچ گونه سعی و تلاشی دریغ نخواهم کرد.
جنرال دوستم وحدت ملی را نیاز مبرم جامعه دانسته افزود که من از حکومت وحدت ملی حمایت می کنم و بزودی شما شاهد شکل گیری کابینه آن خواهید بود.
معاون اول ریاست جمهوری در پایان نشست به سوالات چند تن از خبرنگاران پاسخ داده گفت که حمایت نظامی ایالات متحده امریکا پس از سال 2014 برای افغانستان سازنده است زیرا ما هنوز به ظرفیت هایی که بتوانیم در همه زمنیه ها خود کفایی نیرو های امنیتی  خودر ا به نمایش بگذاریم، نداریم از این رو تا آن زمان ادامه سهم گیری نظامی ایالات متحده امریکا در افغانستان کاری در خور ستایش است و از آن حمایت می کنیم.
همچنان معاون اول رياست جمهوري دراين نشست اعلام كرد كه مبلغ ده هزار دالر امريكايي را از امكانات شخصي خود به صندوق اعانه ‍‍ژورنالیستان اهدا ميكنم. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا