صحت

ایالات متحده امریکا 20 مرکز خدمات صحی را برای معتادین در افغانستان ایجادکرده است

کابل باختر/ 18/ سنبله
یک مقام وزارت امور خارجه امریکا میگوید علت افزایش معتادین مواد مخدر در افغانستان این است که قاچاقچیان به جای پول برای کارگران شان موادمخدر میدهند.
ویلیم بروان معین امور مخدرات و تنفیذ قانون وزارت امور خارجه امریکا گفت، یکی از علل افزایش معتادین مواد مخدر درافغانستان این است که قاچاقچیان برای کارگران که با آنها درتولید مواد مخدر کار میکنند به جای پول، مواد مخدر میدهند با آنکه این مقام امریکایی از پیشرفت های که در بخش محوکشت خشخاش در دوسال گذشته در افغانستان صورت گرفته خوشبین است هنوزهم حضور یک ملیون معتاد را در جامعه افغانی یک خبربد میداند و تاکید داردکه باید کاری شود تا درکنار امحای کشت خشخاش درافغانستان برای صحت یابی معتادان نیز اقداماتی صورت گیرد.
وی میگوید برای مبارزه با مواد مخدر باید از روش های مناسب استفاده شود یعنی در عین محو خشخاش برای دهاقین بدیل مناسب اقتصادی پیشنهاد شود. و زمینه تداوی بیشتر معتادین روی دست گرفته شود.
معین وزارت خارجه امریکا اظهار نمود که ما به همکاری حکومت افغانستان بیست نه مرکز مبارزه معتادین ایجاد و برای سیزده هزار معتاد خدمات را فراهم نموده است.
وی گفت که این اداره شانزده هزار قاضی تحقیق کننده ووکیل مدافع را در سی و چهار ولایت کشور برای تنفیذ قانون علیه قاچاقبران مواد مخدر آموزش داده است.
وی افزود: ما بعدازسال 2014 کمک های خود را برای محو این پدیده ادامه می دهیم زیرا این پديده تهدیدی در برابر تمام دنیا میباشد .
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا