سیاست

به درخواست رییس اجراییه کشور چین به آسیب‌دیدگان دروازهای بدخشان سرپناه می‌سازد

کابل باختر 30 سنبله
سفارت چین در کابل در پاسخ به درخواست رییس اجراییه کشور مبنی بر ساختن سرپناه به آسیب‌دیده‌گان دروازهای بدخشان، ابراز آماده‌گی نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجراییه به آژانس باختر، نماینده‌گان و متنفذان بدخشان روزسه شنبه در دیدار با رییس اجراییه کشور از وضعیت نامساعد آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی در دروازها سخن زدند. آنان گفتند که ده‌ها خانه در نتیجۀ سیلاب‌ها تخریب شده و اکنون خانواده‌ها در خیمه‌ها به سر می‌برند.
داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجراییه، دربارۀ درخواست نماینده‌گان بدخشان و رسیده‌گی به وضعیت آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی، روز چهارشنبه ( 29 سنبله) با یاو جینگ سفیر دولت چین در کابل دیدار و صحبت کرد.
رییس اجراییه کشور از سفیر چین در کابل خواستار کمک و ساخت سرپناه به آسیب‌دیده‌گان دروازها شد و گفت که در حال حاضر بیجاشده‌گان در وضعیت نامناسبی به سر می‌برند.
یاو جینگ سفیر کشور چین در کابل در دیدار با دوکتور عبدالله عبدالله، آماده‌گی دولت متبوعش را برای کمک به ایجاد سرپناه برای آسیب‌دیده‌گان سیلاب‌های ولسوالی‌های درواز اعلام کرد.
قرار شد تا وزارت احیا و توسعه دهات به زودی کار اعمار 130 منزل مسکونی، یک کلینیک و یک  مکتب را با کمک مالی دولت چین آغاز کند.
# احمد ضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا