سیاست

سفیر آلمان، عنقریب بخش قنسلی سفارت آلمان مجدداً فعال خواهد شد

کابل/28/میزان/باختر
ارشاد احمدی سرپرست وزارت امور خارجه عصر امروز در با  مارتین ییگر سفیر جمهوری فدرالی آلمان مقیم کابل ملاقات تعارفی کرد.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه به آژانس باختر: در این ملاقات دوطرف روی موضوعات مختلف چون آماده گی ها برای تدویر انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی، تدویر لویه جرگه مشورتی جهت امضای پیمان امنیتی با ایالات متحده امریکا،تقویت و گسترش روابط دوجانبه و از سرگیری فعالیت های بخش قونسلی سفارت آلمان در کابل بحث و تبادل نظر نمودند.
سرپرست وزارت امورخارجه برای سفیر جدید التقرر آلمان در اجرای مامورتیش در کابل آرزوی موفقیت نموده، گفت:" مردم افغانستان مساعدت های آلمان در طی سالیان متمادی بخصوص در دهه اخیر جهت بازسازی و تامین امنیت افغانستان را بدیده قدر می نگرند. ما اطمینان داریم که روابط و همکاری های نزدیک موجود میان دوکشور در جریان ماموریت شما در کابل تقویت و گسترش مزید یابد."
ییگر از تقررش بحیث سفیر آلمان در افغانستان ابراز خورسندی کرد. موصوف در ارتباط به مسدود شدن موقت بخش قونسلی سفارت آلمان در کابل گفت:" به اساس تصمیم مقامات جرمنی وبر بنیاد گزارش ها تهدید امنیتی علیه سفارت، صرف بخش مراجعین قونسلی سفارت ظرف چند روز گذشته تعطیل گردیده بود. سفیر و سایر کارمندان سفارت در بخش های مختلف کماکان به فعالیت شان مصروف هستند. اطمنیان میدهیم که در مشورت با مقامات وزارت خارجه در برلین عنقریب این بخش دوباره بکارش آغاز کرده و بروی مراجعین باز خواهد شد".
احمدی اطمینان داد که نهادهای امنیتی افغان ظرفیت و توانایی کامل تامین امنیت تاسیسات دیپلوماتیک و تامین مصوونیت فردی دیپلوماتان و کارمندان سازمان های بین المللی را دارد.
وی گفت که جمهوری اسلامی افغانستان آماده است تا در صورت نیاز اقدامات بیشتری را جهت تامین امنیت و مصوونیت بهتر سفارت آلمان و کارمندان آن عملی نماید.   ختم/نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا