اخباراقتصادجامعه

رییس جمهور ی با اعضای اتاق تجارت و صنایع زنان، دیدار کرد

 

کابل/۱۱جدی/ باختر

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان پیش ازچاشت امروز با اعضای اتاق تجارت و صنایع زنان، در ارگ دیدار کرد.

ابتدا افسانه رحیمی رییس اتاق تجارت و صنایع زنان با تشکر از رییس جمهوری، گفت : از برکت حمایت شما ازبخش خصوصی، ما دستآوردهای قابل ملاحظه داریم، اما با زنان متشبث که در جریان شیوع ویروس کرونا متضرر شده اند، به اساس یک راهکار شفاف، کمک صورت گیرد.

بعد منیژه وافق رییس عامل اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان، گزارش فعالیت زنان متشبث کشور را ارائه کرد و گفت که به اساس آمار رسمی و غیر رسمی، ۲۴۷۱ زن متشبث در کابل و ولایت ها به گونهٔ انفرادی و گروهی فعالیت دارند. وی افزود که در تدوین قوانین و پالیسی ها، باید به خواست های زنان متشبث توجه شود.

رییس جمهوری پس از استماع گزارش متذکره، گفت: شما در مدت سه سال از یک مفکوره به نهاد و از شبکه به یک جامعه مبدل شده اید. من این پیشرفت را به اتاق تجارت و صنایع زنان تبریک می گویم.

ريیس جمهوری کشور گفت که زمین در اختیار زنان متشبث در کابل و ولایت ها قرار داده شود و به اتاق تجارت و صنایع زنان هدایت داد که از پارک ها و مارکیت های زنان، باید به گونه واضح استفاده کند.

رییس جمهور با اشاره به توجهٔ دولت به زنان متشبث، گفت که یک سهم مشخص در چهارچته و ماشین خانه کابل، برای زنان متشبث داده خواهد شد. وی به مسوولان مربوط به منظور حل مشکلات زنان متشبث در شماری از ولایت ها، هدایت های مشخص داد.

رییس جمهوری در اخیر سخنانش با تاکید بر این که به زنان متشبث در ولایت ها نقش  چشمگیر داده شود، گفت که آیندۀ بازار و مارکیت با دیجیتال سازی مرتبط است و زنان متشبث باید، تشبثات شان را با سیستم دیجیتالی عیارسازند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا