جامعه

باشنده های کنار کانال وزیر آباد از تعفن اذیت میشوند

 رییس نشرات شاروالی کابل: کارساخت اساسی کانال درسال آینده آغاز میشود
کابل باختر/ 15/ قوس
تعفن برخاسته از کانال وزیر آباد باشنده های کنار این کانال را اذیت میکند شماری از باشنده های ناحیه پانزدهم شهر کابل نزدیک ساختمان جدید وزارت داخله، از تعفن برخاسته کانال وزیر آباد شاکی اند.
این کانال سرباز ، به گفته رییس نشرات شاروالی کابل درحدود شانزده کیلومتر طول دارد که آب های کثیف ناحیه های چهارم ، نهم ، دهم و پانزدهم درآن می ریزد و از سوی شاروالی کابل اکثراً لای روبی میشود و لوش آن به اطراف این کانال کشیده میشود تا زمان که خشک میشود تعفن و آلودگی اطراف این کانال باشند گان کنار کانال را اذیت نموده باعث امراض میشود.
اسدالله عظیمی باشنده ناحیه پانزدهم به آژانس باختر گفت که بوی برخاسته از این کانال مردم محل را اذیت میکند وبی توجهی مسوولان شاروالی کابل سبب شده است تا وی منزلش را به خاطر ترک محل به فروش میرساند.
وی افزود که منزلش را با علاقمندی فراوان دوسال قبل دراین محل بنا کرد و نظر به گفته مسوولان ناحیه قرار بوداین کانال که درکنار منزلش دارد ، پوشانیده شود و سرک هم که یک سرک کلیدی است پخته کاری شود از آن زمان تاکنون نه سرک اسفالت شده و نه هم این کانال که درتابستان از تعفن و پشه های آن به امراض گوناگون مبتلامیشویم پوشانیده شده است .
وی اضافه کرد به ناچار منزل خود را به فروش می رسانم تا ازاین محل کوچ کرده به محیط پاک بروم .
او همچنان اضافه کرد که از دوماه به این طرف خانه اش را ثبت رهنما کرده است اما هرکس که می آید به خاطر بوی و کثافت اطراف این کانال از خرید خانه وی صرف نظر میکند.
اسدالله میگوید که دولت باید به صحت باشند گان این منطقه توجه کند و به رفع این چالش حیات به باشنده ها بپردازد تاحقوق شهروندی را مراعات کرده باشد.
سکینه توخی که خودش را معلم یکی از مکاتب ناحیه پانزدهم و باشنده عقب ساختمان جدید وزارت امور داخله معرفی می کند به آژانس باخترگفت که مسوولان شاروالی دربرابر شهروندان خود شانرا مسوول نمی پندارند آنان باید به حکم دین مبین اسلام مسوولیت های که به عهده دارند بخاطر رفاه مردم بپردازند وی خاطر نشان کرد که شماری از مسوولان از طریق شناخت و واسطه، کرسی های پر مسوولیت دولتی را تصاحب میکنند که نه لیاقت دارند و نه شایستگی مدیریتی را، اما این مسوولان روزانه در موترهای لوکس و عصری ازاین جاده رفت و آمد میکنند اما ازآن جائیکه حین عبور مصروف صحبت درمبائیل های شان اند متوجه مشکل مردم نمی شوند و اگر هم میشوند بی تفاوتی اختیار کرده اند.
حنیفه باشنده دیگر این محل که کارمند دولتی است به آژانس باختر گفت که معاش ماهانه اش بیشتر مصرف دوا و داکتر میشود او میگوید کسی که دراین مملکت صدای غریب را بشنود کیست .؟
به همین گونه ده ها باشنده دوکنار کانال یاد شده از همین ناحیه شاکی بوده و درصحبت به آژانس باختر از مسوولان شاروالی کابل خواستار رسیدگی به مشکلات مطرح شده شان شدند.
دراین حال عبدالقادر آرزو رییس نشرات شاروالی کابل به آژانس باختر گفت که کار پاک کاری کانال وزیر آباد ختم شده است و نظر به این که شاروالی کابل وسایط لوش کشی و ماشین آلات تصفیوی ندارد نمیتواند لوش های این کانال را انتقال دهد.
آرزو گفت لوش های این کانال پس از خشک شدن توسط وسایط شاروالی کابل انتقال میشود.
رییس نشرات شاروالی کابل افزود که کار سروی کانال وزیر آباد ختم شده است و کار ساخت آن درسال جدید آغاز میشود و در مدت سه سال آینده به اتمام می رسد. به گفته وی هزینه پروژه ساخت کانال وزیر آباد ازطرف بانک جهانی پرداخت میشود و شاروالی کابل قصد دارد چهار دستگاه تصفیه نیز دراین کانال نصب نماید تا مشکلات باشند گان ناحیه پانزدهم حل شود.
اما بخاطر رفع مشکلات باشنده های اطراف این کانال سید نظام الدین وحدت رییس ناحیه دهم که بخش از این کانال مربوط این ناحیه میشود به خبرنگار آژانس باختر گفت که همین اکنون کار مندان شاروالی با پنج لودر و دو اسکواتور مصروف پاک کاری لوش های اطراف کانال وزیرآباد میباشند .
وی وعده دادکه تا پانزده روز آینده تمام لوش های این کانال به بیرون از شهر انتقال داده میشود.
رییس ناحیه دهم از آغاز کار اسفالت سرک کنار کانال وزیر آباد نیز یادکرد وبیان نمودکه اسفالت این سرک برنامه ریزی شده است و درماه حمل سال آینده کار فزیکی آن آغازمیشود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا