سیاست

رییس روابط بین المللی شورای عالی صلح : تلاش داریم تا قبل از برگزاری انتخابات با طالبان وارد مذاکرات مستقیم شویم

کابل باختر/ 23/ جدی
درحالیکه شماری ازرسانه های افغانی از دیدار دوعضوکابینه دولت افغانستان با طالبان دریک کشور عربی سخن گفته اند، یک عضو رهبری شورای عالی صلح چنین بازدید را تائید و تکذیب نمیکند.
به گزارش آژانس خبری باختر ، اخیراً شماری ازروزنامه های چاپ کابل ورسانه های تصویری  وصوتی ازملاقات دوعضو کابینه دولت افغانستان با طالبان در امارات متحده عربی سخن گفته اند ، مقامات دولت افغانستان برگزاری چنین نشست را در امارات متحده عربی تائید نکرده اند و طالبان در برابر آن واکنش نشان نداده اند . مگر محمد اسماعیل قاسمیار رییس روابط بین المللی شورای عالی صلح ، مرجع که دولت میکوشد ازطریق آن به صلح و ثبات درافغانستان دست یابد برگزاری چنین نشست را تائید و تکذیب نکرد.
آقای قاسمیار که با خبرنگار آژانس باختر صحبت میکرد گفت :ازدیدار دوعضو کابینه با طالبان درامارات، شورای عالی صلح درجریان قرارندارد و من از آدرس شورای عالی صلح برگزاری چنین نشست را تائید و یا تکذیب نمی نمایم .
او اضافه داشت درمورد مذاکره با طالبان باید بگویم ما در مورد مذاکرات در آینده با طالبان تلاش های خود را ما به شکل مستقیم وغیرمستقیم ادامه میدهیم ، تلاش ها جریان دارد تا قبل از برگزاری انتخابات با آنها مذاکره نمایم این مذاکرات میتواند یا به شکل محدود و یا وسعی باشد هدف ما این است که آنها حاضر به مذاکره شوند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا