امنیت

ادامه در گیری ها در غزنی // لوی درستیز: وضعیت شهر عزنی تا دو روز دیگر تغییر میکند

کابل 21 اسد / باختر
در حالیکه درگیری نیروهای دولتی با طالبان که پنجشنبه شب بر شهر غزنی حمله کردند ادامه دارد، لوی درستیزاردوی ملی میگوید که وضعیت در این شهر تا دو روز دیگر تغییر خواهد کرد.
به گزارش آژانس باختر، جنرال شریف یفتلی که امروز در یک نشست خبری سخن میگفت اظهار داشت تهاجم گسترده طالبان بر غزنی دفع شده  وبخش‌های راهبردی شهرغزنی بدست نیروهای دولتی است  و طالبان در خانه‌ها و دکان‌های مردم پنهان شده اند.
جنرال یفتلی گفت: نقاط استراتیژیک شهرغزنی ازجمله  مقر ولایت، محبس، قوماندانی امنیه، مراکز اردوی ملی در دست نیروهای دولتی قرار دارد.
لوی درستیز اردوی ملی گفت اکثریت حمله کنندگان طالب ،افراد خارجی اند که از پاکستان تمویل وتجهیز میشوند.
او تاکید داشت که اولویت نیروهای امنیتی در غزنی، پاکسازی این شهر از وجود طالبان است، اما این کار با توجه به جا گرفتن طالبان در خانه‌های مردم وجلوگیری از تلفات غیر نظامیان به کندی به پیش می‌رود.
وی گفت: تلاش ها ادامه دارد تا  طی دوروز آینده وضعیت امنیتی ولایت غزنی را تغییر دهیم و شاهراه کابل- قندهارهم  تصفیه خواهد شد .
جنرال یفتلی از مردم غزنی خواست به خاطر سرکوب تروریست ها با نهاد های امنیتی شان همکاری کنند.
لوی درستیز وزارت دفاع ملی دراین مورد که گویا یک چرخبال نیروی هوایی ازسوی تروریست ها درولایت غزنی سقوط داده شده گفت که این شایعه است او واضح ساخت که یک چرخبال از نوع ام 17 قوای هوایی کشور،از اثر مشکلات تخنیکی  در غزنی سقوط کرد دراین سانحه یک افسر قوای هوایی شهید شده وسه نفرعمله آن زخمی گردیده اند.
این اظهارات لوی درستیز وزرات دفاع ملی درحالی بیان میشود که گزارش های نشرشده ازولایت غزنی نشان میدهد که جنگ میان نهاد های امنیتی کشور و گروه های تروریستان در شهرغزنی وارد سومین روز شده است که بربیناد این گزارش ها امروز یکی از بزرگترین بازاز رخت فروشی شهر غزنی توسط گروه طالبان به آتش کشیده شده است .
بربنیاد گزارش های نشر شدهآ گروه طالبان  دفتر کمیسیون انتخابات را در حوزۀ دوم امنیتی شهر غزنی نیز به آتش کشیدند. شبکه‌های مخابراتی نیز در این شهر کار نمی‌کنند و شاهراه کابل – غزنی همچنان بروی ترافیک  بسته است.
آنها همچنان دفتر ولایتی تلویزیون ملی را به اتش کشیده و یک کارمند ان را به شهادت رساندند، بسیاری از پل و پلچک هم در شهر غزنی و حومه آن از سوی طالبان تخریب و این گروه غرض جلوگیری از ورود نیروهای کمکی ساحات زیادی را ماین فرش کرده اند.
در همین حال شماری از شهروندان غزنی با تاکید از مسوولان کشور بخصوص مسوولان امنیتی و دفاعی میخواهند که به جای حرف ٬ عملاً برای نجات مردم غزنی دست به کار شوند.# روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا