فرهنگ

شکایت اعضای انجمن فرهنگی سمنگان مبنی برعدم چاپ آثار شان

ایبک – 8 حوت باختر

اعضای انجمن فرهنگی سمنگان از نبود امکانات مالی به خاطر چاپ و نشر مجموعه های شعری، ادبی و فرهنگی شان شکایت دارند.

محمد هاشم کنزحیرت یکتن از شاعران  اعضای انجمن نویسنده گان سمنگان میگوید، بیشتر ازسی و پنج سال میشود که به سرودن شعرآغاز کرده مجموعه شعری سروده شده اش که شامل موضوعات اجتماعی، سیاسی، عرفانی، دینی و فرهنگی میباشد، جمع آوری اما امکانات مالی برای چاپ آن دریافت نکرده است.

قاری تاج الدین دانش یکی دیگر از اعضای این انجمن است که تاحال هیچ نوع آثار وی نشر نشده و میگوید کارمندان دولت هستم اقتصادم ضعیف است بدون معاش کدام عاید ندارم به همین دلیل مجموعه شعری راکه به زبان ازبکی آماده کرده ام تاحل چاپ و نشر نشده است.

به گفته وی علاوه از مجموعه شعری خودش ده ها اثر ادبی  و فرهنگی سایر نویسنده گان این ولایت آمادهء چاپ بوده اما تاحال نسبت نبود امکانات مالی اقبال چاپ نیافته اند.

وی تصریح داشت که حتی مجموعه فرهنگی و ادبی تعدادی از نویسنده ها وشاعران که درسال های گذشته فوت کرده اند نیز طور نوشته قلمی باقی مانده تاحال چاپ نشده است.

اعضای این انجمن از مسوولان ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت میخواهند در جهت چاپ و نشر آثارشان آنان را کمک نمایند تا آثار شان چاپ شود.

فتح الله وافی رئیس اطلاعات و فرهنگ سمنگان طی محفلی دو مجموعه شعری شاعران این ولایت را که اخیراً" به چاپ رسیده، به فرهنگیان سمنگان معرفی نموده و گفت که مسوولان این  ریاست طی سال گذشته به همکاری مالی مقام ولایت و دفتر آسیا فوندیشن هفت اثر نویسنده گان سمنگان ، راچاپ و نشر نموده و آنرا به اختیارفرهنگیان وسایرین در ولایت قرار داده اند.

وی علاوه کرد، هم اکنون این اداره به اساس نوبت حدود شصت اثر فرهنگی و ادبی را ردیف بندی نموده که در  صورت پیدانمودن امکانات مالی اقبال چاپ خواهند یافت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا