اخبارTOPتبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به نشرات سایت‌های خبری داخلی و خارجی

 

کابل، ۴ جدی، باختر

شماری از سایت‌های خبری در نشرات امروزشان در کنار تحولات جهان و منطقه به تحولات در افغانستان نیز پرداخته‌اند.

گزارشگرآژانس باختر، با مرور نشرات این سایت‌های خبری این گزارش را آماده کرده است.

سایت خبری اسپوتنیک زیر عنوان «متقی: تحریم ما به خاطر نقض حقوق بشر مسخره است» نوشته کرده است:متقی می‌گوید: در غزه نسل کشی جریان دارد و جهانی که داد از حقوق بشر، ارزش‌های انسانی، آزادی و عدالت می‌زند «نظاره گر این قتل عام وحشیانه است

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ی اماررت اسلامی در کنفرانیس در باره فلسطین در تهران نظم حاکم جهانی را «پر از تناقض، معیار‌های دوگانه و چند گانه» توصیف کرده گفته است که تغیر در این نظم حتمی است. این مقام امارت اسلامی همچنان تحریم‌ مقام‌های این گروه به خاطر نقض حقوق بشر را «بسیار مسخره» خوانده است.

سایت خبری اطلاعات روز تحت عنوان «رییس پیشین یوناما: عادی سازی روابط با امارت اسلامی به نفع افغانستان و جهان است» نوشته است:تادامیچی یاماموتو، نماینده‌ی پیشین دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) و دیپلمات جاپانی در دیدار با عبدالسلام حنفی، معاون اداری نخست وزیر امارت اسلامی گفته است که عادی سازی روابط امارت اسلامی با جهان به نفع افغانستان و جهان است.

سایت خبری صدای افغان (آوا) زیر عنوان «آغاز تطبیق واکسین پولیو در چهارده ولایت از فردا» نگاشته است: وزارت صحت عامه کشور در اعلامیه‌ای گفته است که روند تطبیق واکسین ضد بیماری فلج کودکان (پولیو) در ۱۴ ولایت در حوزه‌های جنوب، جنوب شرق، شرق و شمال شرق از فردا آغاز می‌شود.

خبرگذاری صدای افغان (آوا) کابل: بر اساس اعلامیه‌ وزارت صحت عامه که روز یکشنبه ۳ جدی نشر شده، این کارزار برای چهار روز ادامه می‌یابد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا