امنیت

طالبان گروه که همچنان با مردم وارزش های علمی و مدنی بیگانه اند

کابل باختر/ 3/ حوت
دشمنی با مردم و تخریب تاسیسات عام المنفعه نمونه یی از تحجر و عقب گرایی است که طالبان هر روز به آن متوسل میشود و میکوشند تا باهر قیمت که شده این کشور را از جاده تمدن و ترقی دور کنندتا برنامه های استخبارات بیگانه عملی گردد.
به گزارش آژانس باختر، طالبان حدود یکماه قبل آنهم بعدازآغازعملیات تصفیوی نیروهای امنیتی برای راندن وسرکوب نمودن تروریستان که دردند شهاب الدین و دندغوری ولایت بغلان جای پا بازکرده اندآغازنمودند.
طالبان تروریستان که درکنار آنها شهروندان کشورهای دیگر منجمله پاکستان نیز است درتلاش اند تا موقعیت خود را دربغلان قوت بخشند ، آنها برای تحقق این برنامه ، معامله های زیادی کردند.
طالبان با آغاز عملیات درساحه دند غوری موقعیت خود را نامناسب یافتند و به زودی پی پردن که نمیتوانند دربرابر نیروهای امنیتی افغان مقاومت نمایند به تحجر و عقب گرایی روآوردند  و خواستند تا از این طریق خود را محفوظ و مصئون سازند، آنها درگام نخست سه پایه برق وارداتی را تخریب نودند با آنکه دراوایل کوشیدند که نشان دهند که این پایه ها درجریان جنگ و با اصابت گلوله توپ تخریب شده و بعداً هم آن را کار ملیشه ها نشان دادند مگر تماس آنها با بزرگان قومی که گفتند تنها درصورتی به ترمیم پایه های برق اجازه میدهندکه دولت عملیات نظامی خود را درساحه قطع کند .
این نشان داد که طالبان را دربغلان تروریستانی از کشورهای دیگر آنها را همراهی و مشوره میدهد و درتلاش اند تا از موجودیت پایه های برق درمحلات تحت نفوذ شان به عنوان حربه علیه دولت افغانستان استفاده نمایند مگر سرانجام نیروهای دولتی که متشکل از فرزندان این کشور است و با انگیزه و تعهد برای کشورشان مبارزه میکنند خود را به پایه های تخریب شده برق رسانند و زمینه آن را مساعد نمودند تا پایه های تخریب شده دوباره سربلند نمایند و روشنایی دوباره به کابل برگردد.
طالبان که مامور به تخریب و برداشتن زیربنا ها در افغانستان اند بدانند که با تخریب پایه های برق میتوانند خود را اثر گذار معرفی کنند، عمل زشت و شنیع شان را بار دیگر تکرار نمودند یک پایه برق وارداتی از تاجکستان را در قریه باشی الله داد دربغلان مرکزی تخریب نمودند و ثابت ساختند که تحجر، تخریب ، جنگ با مردم و فرهنگ و تمدن جز سرشت آنها است و هیچ وقت از برنامه های رزیلانه شان کوتاه نمیایند.
مگر آنها باید بدانند که دشمنی با مردم و تخریب تاسیسات عام المنفعه ، آتش زدن به مکتب ، مدرسه و اعمال زشت و پلید دیگر که اکنون جز طبیعت و خوی طالبان گشته به جز از گسترش نفرت اجتماعی دربرابر این گروه سودی دیگر برای طالبان بیگانه پرست و نوکرمنش نیست و آنها حساب این اعمال غیر انسانی و غیر اخلاقی شان را برای مردم ما خواهند داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا