سیاست

رئیس جمهور غنی کلید یک باب آپارتمان را به شربت‌گل اهدا کرد

کابل باختر19 عقرب
محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان و خانم اول کشور، عصر امروز با شربت‌گل و خانواده‌اش که اخیراً به‌وطن برگشته‌اند در ارگ دیدار کردند و کلید یک باب آپارتمان از سوی رئیس جمهور به‌ وی داده شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: رئیس‌جمهورغنی، شربت‌گل را درد، مظلومیت و تصویر آرزوهای افغانستان دانسته گفت، شربت‌گل در سال‌های مهاجرت و جنگ، تصویر کشورجنگ‌زده و مهاجرین را به جهان به نمایش گذاشت.
او افزود که اکنون وجود ما ناتکمیل است، زیرا شماری از هموطنان ما مهاجر هستند و دولت ارادۀ جدی دارد که با فراهم نمودن زمینۀ برگشت مهاجرین، این نیمه نا تکمیل را تکمیل نماید.
سپس، یک تن به نمایندگی از اعضای خانوادۀ شربت‌گل، از رئیس‌جمهور و مردم تشکر کرد که از شربت‌گل شدیداً حمایت کردند. او افزود که زندگی شربت‌گل از دردها و غم‌های افغانستان نمایندگی می‌کند، او آرزو دارد که به افغانستان صلح تأمین، همه مهاجرین همانند وی به کشور شان برگردند و زندگی آرام را دنبال کنند.
او که دردهای شربت گل را بیان می‌کرد، از رئیس‌جمهور خواست که در فراهم‌نمودن زمینۀ تعلیم و تربیه فرزندان شربت‌گل، با وی کمک صورت گیرد و به نام او یک نهاد ایجاد گردد.
او اضافه کرد: پول که تحت نام کمک به این نهاد واریز می‌گردد، باید در بخش تعلیم و تربیه به ‌ویژه در زمینۀ تعلیم زنان به‌مصرف برسد.
رئیس‌جمهور در اخیر، به شربت‌گل اطمینان داده و گفت که در قسمت زندگی، صحت و تعلیم و تربیۀ  فرزندانش توجه جدی خواهد شد و در این مورد به ارگان‌های مختلف وظیفه سپرده ‌است که با او همکاری همه‌ جانبه نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا